اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد

اردبیل استان بیست و دوم در توسعه‌یافتگی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استان اردبیل در جایگاه بیست و دوم کشوری در حوزه توسعه‌یافتگی بخش‌های مختلف قرار دارد.

اردبیل استان بیست و دوم در توسعه‌یافتگی

کمال‌الدین پیر‌موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در توسعه شتابان استان اردبیل صورت گرفته است اما از برنامه‌ریزی و افق توسعه عقب ماندیم به طوری که باید تا پایان افق 20 ساله نظام جایگاه استان اردبیل در بین استان‌های توسعه یافته به رتبه 10 برسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این استان در کنار عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی حقیقی اولین استان در حوزه مهاجر‌فرستی است که سعی می‌شود در این باب نیز با راهکار‌های پیشگیرانه جلوی بسیاری از آسیب‌ها و اقدامات نامطلوب گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به جایگاه اردبیل به عنوان خاستگاه تشیع اشاره کرد و یادآور شد: به همین دلیل و تاریخ کهن و ارزشمند، ریاست اولین دوره مجمع نمایندگان شمال غرب کشور به استان اردبیل رسید و ما سعی می‌کنیم با همراهی 50 نماینده عضو این مجمع و بیش از 110 نماینده آذری زبان در توزیع منابع و اعتبارات کشور سهم عمده‌ای داشته باشیم.

پیرموذن گفت: ما هم در بحث قانون‌گذاری و هم بحث نظارت علی‌وار وارد شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا از جایگاه واقعی استان‌ها و منطقه شمال غرب دفاع کنیم که به نظر می‌رسد محور توسعه در این استان‌ها کشاورزی، گردشگری و صنایع وابسته باشد.

وی با اشاره به جلسه کارسازانه‌ با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد:‌ در این نشست افزایش اعتبارات سایت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با نگاه جهانی و همچنین بهسازی میدان عالی‌قاپو و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مرمتی نظیر جمعه مسجد و همچنین تامین زیر‌ساخت‌های گردشگری نمونه فندقلو در نمین و احداث بازارچه صنایع دستی در این شهر مورد توجه و درخواست قرار گرفت که ملک‌زاده در این زمینه قول مساعد داد.

این نماینده مجلس همچنین از تکمیل کمپ گردشگری سرعین و زیر‌ساخت‌های آبگرم سقز‌چی نیر بعد از سال‌ها چشم انتظاری مردم خبر داد و بیان داشت: ما از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواستیم تا در ثبت جهانی سبلان پیشقدم بوده و در کنار آن شرح خدمات شهر نمونه گردشگری سرعین را نیز به سرعت تدوین و طراحی کنند.

پیرموذن افزود: همچنین شاهد ارتقای مدیریت میراث فرهنگی استان از درجه سه به یک بودیم که با مساعدت همکاران و مسئولان سعی داریم از این طریق اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

وی از تعریض و بهسازی بزرگراه گردشگری جنگل فندقلو و همچنین مرمت آثار باستانی روستاهای مختلف نظیر حمام محمدیان در نمین و تکمیل و نوسازی پل تاریخی نوجده خبر داد و تصریح کرد: در راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان اقدامات لازم انجام شد و به وزیر آموزش و پرورش تذکر دادیم تا به نام عدالت، عدالت‌کشی نکنند و در گازرسانی به مدارس مناطق سردسیر و محروم اولویت را به استان اردبیل بدهند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول