اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 187

امام راحل آغازگر بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران اخیر انقلاب بحرین با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی گفت: امام راحل آغازگر بیداری اسلامی است.

امام راحل آغازگر بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، راشد الراشد از رهبران انقلاب اخیر بحرین و از اعضای شورای مرکزی انجمن عمل اسلامی بحرین ساعاتی پیش در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی سخنانی در مورد انقلاب اسلامی بحرین و بیداری اسلامی در منطقه گفت: تحرکات و انقلاب‌های رخ داده در منطقه بیداری اسلامی است، درست است وجه مشترک همه آنها مبارزه علیه دیکتاتوری‌ها است، اما این تحرکات در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد نه در کشورهایی مانند ژاپن و کره، مبارزه با ظلم و دیکتاتوری هم از تعالیم اسلامی است.

وی تصریح کرد: منشا آغاز تمام این تحرکات از نمازهای جمعه بوده و شعارهای آنها اسلامی بوده است، این‌ها از نشانه‌های بیداری اسلامی است.

راشد الراشد افزود: برخی می‌گویند تحرکات اعتراض آمیز در کشورهای عربی از 100 سال پیش و حرکت سیدجمال الدین اسد آبادی و محمد عبدو آغاز شده است، اما این صحیح نیست، شیوه تمامی این مبارزات از حرکت امام خمینی (ره) در 50 سال پیش نشات می‌گیرد و در واقع بیداری اسلامی در منطقه 50 سال پیش توسط امام خمینی (ره) آغاز شد.

وی اظهار داشت: مردم گمان می‌کردند توان ایستادگی در مقابل دیکتاتوری‌ها را ندارند، اما امام خمینی (ره) با حرکت عظیم خود به جهانیان نشان داد که با تکیه بر دین و خداوند می‌توانند در برابر زورگویی‌ها بایستند، امروز ملت‌های جهان به انقلاب اسلامی ایران اقتدا کرده‌اند، به همین دلیل است که وقتی مردم بحرین به روز اعتراضات خود اقدام می‌کنند متهم به ارتباط با ایران می‌شوند، ارتباط با ایران یک ارتباط عقیدتی است نه ارتباط سیاسی، یعنی ایران الگوی تحرکات آزادی خواهانه است.

این چهره‌ مطرح بحرینی که  بیش از سی سال سابقه مبارزه سیاسی دارد، تاکید کرد: ملت ایران و بحرین در واقع یک امت واحد هستند.

رحیم مخدومی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس کشور نیز در ابتدای این مراسم طی سخنانی به تشریح نقش مردم بحرین در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شروع انقلاب اسلامی بحرین از 34 سال پیش بوده است و بحرینی‌ها همواره در کنار مردم ایران قرار داشتند و شهدای فراوانی در هشت سال دفاع مقدس تقدیم کردند.

وی سپس به نعمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ممکن است ما به دلیل برخی ناملایمات، سختی‌ها، تبعیض‌ها و مشکلات ناراحت باشیم اما باید بدانیم همین که انقلاب اسلامی به ما عزت بخشید برایمان کافی است، حتی اگر تحریم ها ما را به زانو در آورد و سختی‌های فراوانی متحمل شویم.

مخدومی گفت: اگر کمی از مرزهای کشور فاصله بگیریم و از بیرون به انقلاب اسلامی نگاه کنیم، متوجه نعمت عزت و عظمت انقلاب اسلامی می‌شویم.

این گزارش حاکی است، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر مراسم گرامیداشت دهه فجر با حضور محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس ستاد دهه فجر شهرستان‌های استان تهران، رضا کارخانه شهردار ورامین و جمع کثیری از مردم و مسئولان ورامین مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهید رجایی برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول