اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بیداری‌های اسلامی جلوه جهان‌شمولی نهضت امام خمینی(ره) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: امروز بیداری اسلامی یکی از جلوه‌های جهان‌شمولی نهضت امام خمینی(ره) است که در جهان قابل مشاهده است.

بیداری‌های اسلامی جلوه جهان‌شمولی نهضت امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز دهه فجر و ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: 12 بهمن روز فراموش‌نشدنی در تاریخ ملت ماست به طوری که استقبال بی‌نظیر از یک رهبر دینی به عنوان مرجع تقلید در این روز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هدایت سیاسی مردم را به عهده گرفت گفت: مردم با اعتقاد به ولایت فقیه بنیانگذار جمهوری اسلامی را به نیابت از حضرت ولی عصر(عج) پذیرفتند و همانطوری که انتظار می‌رفت با همه وجود در راه انقلاب فداکاری کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان داشت: مردم در دهه فجر یک تجربه پررنگ تاریخی برای تأسیس حکومت اسلامی کسب کردند و با تحولی عظیم اظهار آمادگی کردند تا حکومت تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه این حرکت در دنیایی که ظلم و استکبار دنیا را فراگرفته بود پدیده غریبی است گفت: آمیختگی معنویت و سیاست اصل نهضت و قیامی بود که حکومت اسلامی بر اساس آن شکل گرفت.

*‌ اسلامیت جزو جوهره و اصل حرکت سیاسی امام خمینی(ره) بود

سعیدی با بیان اینکه اسلامیت جزو جوهره و اصل حرکت سیاسی امام خمینی(ره) بود گفت: مردم به ندای اسلام‌خواهی و رهبری امام خمینی(ره) لبیک گفته و در برابر مدیریت مستکبرانه و ظالمانه طاغوت قیام کردند بنابراین مستکبران سعی داشتند تا این ندا و شعله امید را خاموش کنند که به فضل الهی موفق نشدند.

وی یادآور شد: بر اساس اصل اسلام‌خواهی بود که امام خمینی(ره) مهم‌ترین وظیفه خود را حفظ حدود الهی و ارزش‌های اسلامی قرار داده بودند و از آن پاسداری و محافظت می‌کردند و بر اساس همین اصل عدالت اجتماعی را حاکم کرده و اختلاف طبقاتی بین محرومان و مرفهان را تحمل نکردند.

امام جمعه قم عنوان داشت: حرکت و نهضت امام خمینی(ره) تنها به داخل کشور محدود نیست بلکه همه دولت‌ها و مرزها را متأثر می‌کند تا در برابر طاغوت و مستکبران قیام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مستکبران حیات سیاسی، منافع کثیف و پلید خود را با راه و ندای «لا اله الا الله» و «محمد رسول‌الله» امام خمینی(ره) مغایر می‌دانستند بنابراین در برابر ایشان ایستادند ولی خداوند خواست تا توطئه‌ها و پلیدی‌ها سرکوب شود و این ندای بزرگ به همه جهانیان برسد.  

* فتنه‌گران نتوانستند شور و عشق حسینی را متأثر کنند

سعیدی با بیان اینکه امروز بیداری اسلامی یکی از جلوه‌های جهان‌شمولی نهضت امام خمینی(ره) است گفت: امام این ندا را سر داد و امام خامنه‌ای در کنفرانس وحدت اسلامی با همان قاطعیت و صلابت به ایراد سخن پرداخت.

وی ابراز کرد: امیدواریم این ندا ادامه پیدا کند تا به ندای بزرگ جهان‌شمولی «جاء الحق و زهق الباطل» که از مهدی(عج) در کنار کعبه برخواهد خاست بپیوندد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: نقش مردم و اعتماد رهبری به مردم از دیگر مواردی بود که نهضت امام خمینی(ره) را از نهضت‌های دیگر متمایز می‌کرد به طوری که مردم با جان و خون خود نهضتی متمایز از نهضت‌های دیگر را رقم زدند.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان از اوایل انقلاب گفت: هر یک از این فتنه‌ها کافی بود تا نهضتی را نابود کند ولی با نیروی الهی و با همیاری مردم این فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم.

سعیدی به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن در فتنه 88 اشاره کرد و افزود: فتنه‌گران در عاشورا به صحنه آمدند ولی نتوانستند شور و عشق حسینی را متأثر کنند و اکنون این نهضت ادامه دارد ولی مردم با حضور در صحنه نشان دادند نهضت و حرکت حسینی تداوم پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: رهبران از ما می‌خواهند به هویت خود برسند و مسئولان را نصیحت می‌کنند و از معضلات بر حذر می‌دارند تا نظام بر اساس اسلام، هدایت‌های اهل بیت(ع) و قرآن به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/78003/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول