اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس-197

بابائیان: الگوی بی‌نظیری از حکومت ولایت فقیه بر جهان اسلام سایه افکنده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج علمی‌، پژوهشی و فناوری استان سمنان گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، الگوی بی‌نظیری از حکومت ولایت فقیه بر جهان اسلام و دنیای دین‏گریز کنونی سایه افکنده است.

بابائیان: الگوی بی‌نظیری از حکومت ولایت فقیه بر جهان اسلام سایه افکنده است

رضا بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، به مناسبت دهه فجر و با موضوع «انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری» با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت دارای تاثیر در عرصه بین‏المللی اظهار داشت: وقوع انقلاب اسلامی با شکستن هنجارها و ساختارهای اشتباه گذشته به عنوان یک مدل جدید حکومتی خدا بر مردم و دموکراسی دین محور و ولایت مدار در عرصه بین‌المللی مطرح شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی شد و مردم منطقه با توجه به تجربه عینی انقلاب اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که می‌توانند بر سرنوشت خود حاکم باشند.

جوانان مخاطب سخنرانی‌ها و افشاگری‌های حضرت امام بودند

رئیس سازمان بسیج علمی‌، پژوهشی و فناوری استان سمنان در خصوص نقش جوانان در شکل‌گیری انقلاب گفت: با توجه به اینکه در مقطع انقلاب بیشتر جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دادند، مخاطب سخنرانی‌ها و افشاگری‌های حضرت امام(ره) نیز اکثر مردم به ویژه جوانان بودند.

بابائیان خاطرنشان کرد: بنابر فطرت پاک، روح آزادی طلب، جسارت بیان نظر و شور و شعور انقلابی در جوانان سخنان حضرت امام(ره) در آنان تأثیر بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سال 42 فرمودند «سربازان من، هنوز داخل گهواره‏ها هستند»، ادامه داد: اکثر فعالیت‌های انقلابی مانند ساماندهی تظاهرات، پخش اعلامیه، دیوارنویسی و حتی مبارزات مسلحانه را جوانان سازماندهی و هدایت می‌کردند.

مردم ایران برای رهایی از بند استعمار و استبداد به پا خاستند

رئیس سازمان بسیج علمی‌، پژوهشی و فناوری استان سمنان در خصوص نقش انقلاب اسلامی در تقویت و ایجاد خودباوری و نهضت علمی مردم گفت: مردم ایران برای رهایی از بند استعمار و استبداد به پا خاستند و با شعار «نه شرقی، نه غربی» به تمام ابرقدرت‏های جهانی نه گفتند و با تمام توان به پشتیبانی از ولایت فقیه پرداختند.

بابائیان افزود: مردم ایران برای رسیدن به خودکفایی و قطع ایادی بیگانه از این سرزمین انقلاب کردند تا زمینه بروز استعدادهای ناب جوانان برومند این مرزوبوم در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

وی تصریح کرد: وقتی شعار ما می‌توانیم به منصه ظهور رسید، فعل خواستن صرف شد و دیدیم که فرزندان انقلاب همچنانکه باید، با توکل و ایمان، اراده و تلاش خستگی‌ناپذیر در جبهه علم و فناوری نیز سربلند شدند، چنانکه آمار مقالات علمی ثبت شده گواه کوچکی بر این مدعاست.

ایران با وجود تحریم همه‏جانبه، عرصه‌های مختلف علم و فناوری را فتح کرده است

رئیس سازمان بسیج علمی‌، پژوهشی و فناوری استان سمنان گفت: کشورمان با وجود تحریم همه جانبه شرق و غرب چه در دوران جنگ و چه پس از آن با خودباوری و اعتماد به منابع داخلی عرصه‌های مختلف علم و فناوری را فتح کرده است.

بابائیان افزود: ایران اسلامی با اتکا بر جوانان خود به حوزه انحصاری علوم بنیادین دنیا از جمله دستاوردهای مربوط به علوم پزشکی، نانو تکنولوژی، پژوهشکده رویان، ماهواره امید، غنی‌سازی اورانیوم و...وارد شده است و به علوم نوین دنیا از قبیل انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و نانوفناوری دست یافته است.

وی با تأکید بر اینکه باید بین انقلاب و ارزش‌های آن با جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب ارتباط برقرار کرد، گفت: می‌توان به وسیله تبلیغ صحیح ارزش‌های دفاع مقدس از طریق رسانه ملی، بیان درست و دقیق عوامل چگونگی بروز انقلاب اسلامی، انتقال شور و شعور انقلابی به جوانان بین انقلاب و نسل جوان ارتباط برقرار کرد.

انتهای پیام/2249/ب۳۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول