اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کردستان خبر داد

عضویت 5 هزار کشاورز کردستانی در نظام صنفی کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کردستان از عضویت 5 هزار کشاورز در نظام صنفی کشاورزی استان خبر داد.

عضویت 5 هزار کشاورز کردستانی در نظام صنفی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رشید احمدی امروز در نشست مشارکت‌های بخش کشاورزی قروه با اعلام این خبر گفت: 500 نفر در سال‌جاری به عضویت این نظام درآمده‌اند.

وی با نامطلوب خواندن این آمار تصریح کرد: عدم اطلاع‌رسانی به موقع و مؤثر عامل‌اصلی عدم استقبال کشاورزان از عضویت در این تشکل کشاورزی است.

احمدی، مزایای عضویت در نظام صنفی کشاورزان را قابلیت و امکان پوشش تأمین‌اجتماعی بهتر، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با بخش‌کشاورزی، هویت‌بخشیدن به مشاغل‌کشاورزی، افزایش تصدی‌گری بخش‌خصوصی و شناسنامه‌دار شدن محصولات‌کشاورزی برشمرد و افزود: هر شخص حقیقی یا حقوقی که فعالیت خود را در زمینه بهره‌برداری از آب و خاک به منظور تولید محصولات کشاورزی و دامی متمرکز‌ کند می‌تواند عضو نظام صنفی کشاورزی شود.

وی با اشاره به فعالیت 170 تشکل کشاورزی، روستایی و تولیدی در کردستان گفت: در حال‌حاضر نظام‌صنفی در تمامی شهرستان‌های استان فعال است.

احمدی عضویت در نظام صنفی کشاورزی را موجب توسعه فرهنگ مشارکت در بخش‌های مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری عنوان کرد و افزود: در حال‌حاضر یکی از اعضای نظام صنفی استان عضو نظام صنفی کشاورزی کشور است.

فرماندار قروه نیز در این نشست با اشاره به ثبت 17 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی این شهرستان در سامانه بهره‌برداران بخش کشاورزی کشور گفت: تلاش می‌شود با اطلاع‌رسانی مناسب تمامی این کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی استان عضو شوند.

محمد‌رسول شیخی‌زاده افزود: در حال حاضر 22 تشکل تعاونی در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و روستایی در قروه وجود دارد.

وی با تاکید بر تقویت فعالیت سمن‌های بخش کشاورزی گفت: باید تعامل و همفکری‌های لازم برای تقویت نظام صنفی کشاورزی انجام شود تا همه کشاورزان از خدمات این نظام بهره‌مند شوند.

فرماندار قروه با اشاره به فراهم بودن زمینه و ظرفیت لازم برای توسعه بخش کشاورزی در قروه، گفت: در یک هفته گذشته تسهیلات بخش کشاورزی با رشد 10 میلیارد ریالی به بیش از 140 میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام/79009/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول