اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

رتبه 17 اردبیل در پرداخت تسهیلات کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: رتبه استان اردبیل در پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی در بین استان‌های کشور 17 است، چرا که تاکنون 43 میلیارد تومان پرداختی تسهیلات را داشتیم.

رتبه 17 اردبیل در پرداخت تسهیلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست با اعضای کمیته توسعه بخش کشاورزی اردبیل با یادآوری اینکه 132 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی با نرخ سود هفت درصد و در قالب طرح‌های زیر 50 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: تاکنون 98 میلیارد تومان طرح مصوب در کارگروه توسعه کشاورزی استان به نتیجه رسیده، به طوری که در دو هفته پیش این رقم کمتر از 80 میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص جایگاه استان اردبیل در پرداخت تسهیلات و همچنین طرح‌های اجرایی خاطرنشان کرد: از لحاظ طرح‌های مصوب رتبه این استان 16 بوده اما از لحاظ پرداخت رتبه استان اردبیل 17 است، به طوری که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این جایگاه ارتقا یافته و ما بتوانیم در بین 10 استان برتر کشور باشیم.

استاندار اردبیل یادآور شد: از نظر کیفیت اجرا نیز استان اردبیل جزو پنج استان موفق کشور است که با همراهی بانک کشاورزی امیدواریم در جلسه بعدی مصوبات کارگروه به 132 میلیارد تومان برسد تا بتوانیم با دغدغه کمتر در خصوص طرح‌های مصوب به سمت عقد قرارداد و پرداختی تسهیلات حرکت کرده و برنامه‌ریزی منسجمی را داشته باشیم.

نیکزاد گفت: ما از لحاظ پرداخت تسهیلات با نرخ سود هفت درصد نسبت به پرداخت تسهیلات با نرخ سود 13 درصد رشد قابل توجه و عملکرد مثبتی داشتیم که امیدواریم همچنان این رویه با قدرت و قوت پیگیری شود.

این مسئول در خصوص پرداخت 0.3 درصد سهم نظارتی مهندسان ناظر نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: امیدواریم با همراهی جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و همچنین نظام مهندسی کشاورزی به عدد منطقی در پرداخت مبالغ مورد نظر نظارتی برسیم تا بتوانیم توسعه روز‌افزون بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان افزود: اگر به این عدد منطقی رسیدیم، باید نهادهای مرتبط هنگام پرداخت تسهیلات از رقم پرداختی حق و حقوق مهندسان ناظر و فنی را برداشت کنند تا به حساب آنها واریز شود.

نیکزاد تصریح کرد: در این زمینه نباید محدودیت و موانعی وجود داشته باشد، چرا که مهندسان ما به اندازه کار و مسئولیتی که عهده‌دار آن هستند باید از مزایای منطقی نیز بهره‌مند شوند.

در پرداخت تسهیلات 13 درصدی توفیق مناسبی نداشتیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرداخت تسهیلات با 13 درصد نرخ سود به واحدهای تولیدی و زیر‌مجموعه بخش کشاورزی به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش نیز گفت: اغلب این طرح‌ها هر چند در کارگروه‌ها و بانک‌ها مصوب شده، اما پرداخت تسهیلات آن بسیار کند و بطئی صورت می‌گیرد، به طوری که به نظر می‌رسد در این باب توفیق چندانی نداشتیم و در رتبه‌بندی کشوری نیز پایین‌تر از استان‌های دیگر قرار داریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: این پروژه‌ها شامل شرکت زرین اندیشه تولید‌کننده کنسانتره و پوره میوه در نمین، طرح توسعه مرغداری آیدین حاج نوری و سیلوی اولدوز گندم و همچنین تولید رب و پوره منطقه پارس‌آباد و واحد صنعتی گلدشت سبلان به همراه خوش رشته بوده است که بانک‌های عامل هنوز نتوانسته‌اند به رغم تصویب این طرح‌ها پرداختی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ شایسته است از جلسات بعد چنین مجموعه‌هایی در اولویت قرار گیرد تا بانک‌های عامل خود را موظف کنند نسبت به پرداخت تسهیلات با نرخ سود 13 درصد به واحدهای تولیدی زیر مجموعه بخش کشاورزی همتی مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول