اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی‌بابایی:

قبوض انرژی مراکز آموزشی پرداخت نشود/ هوشمندسازی 33 هزار مدرسه

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قبوض آب، برق، و گاز مکان‌های آموزشی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که این قبوض را نپردازید و آنهایی که پرداخته‌اند، اشتباه کرده‌اند.

قبوض انرژی مراکز آموزشی پرداخت نشود/ هوشمندسازی 33 هزار مدرسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعد از ظهر امروز در ادامه تشریح طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش برای فرهنگیان استان مازندران، چاپ کتاب‌های درسی در گذشته را مانند ساختن ساختمان‌های زیبایی دانست که وقتی به تعداد 10 مورد ساخته می‌شدند متوجه می‌شدیم که نه راه مناسب برای دسترسی دارد و نه مسجد یا مغازه و اصلا نقشه مناسبی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما امروز تألیف کتب درسی برنامه‌ریزی مناسبی دارد و مانند یک شهر بزرگ مانند ساری یا تهران از نقشه راه برخوردار است، مکان و زمان هر چیزی تعیین شده است و نه تنها مساحت مسجد بلکه تعداد نفراتی که باید از آن استفاده ‌کنند نیز از پیش مشخص شده است.

وی به محورهای 141گانه سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: باید بدانیم که در آموزش و پرورش از کجا شروع کرده و به کجا می‌خواهیم برویم.

حاجی‌بابایی پنج عنصر علم، اخلاق، ایمان، عمل و تفکر را عناصر مهم در این سند اعلام کرد و افزود: دلیل تمرکز ما بر روی دوره ابتدایی نیز اهمیت این سنین در شکل‌گیری شخصیت و فرهنگ افراد جامعه است همانند نقشی که بر روی یک سنگ حکاکی می‌شود، آموزش و پرورش نیز درست در این دوره نیز شاخص و تاثیرگذار خواهد بود.

تاکید اسلام بر اهمیت دوران ابتدایی

این مسئول با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در 32 سال گذشته که فرموده بودند:«به ابتدایی برسید برای دانشگاه دیر شده است»، تصریح کرد: اسلام یک‌هزار و 400 سال است که می‌گوید مهمترین سن در زندگی انسان همین سنین دوره ابتدایی است و این راهی است که چند سال گذشته بیشتر کشورهای پیشرفته در نظام سیاسی، اقتصادی و آموزشی به صورت جدی پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دانشگاهی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ا‌ی نباید بر دوش آموزش و پرورش باشد، خاطر نشان کرد: این مسئله مانند برخی امور دیگر بی‌مورد بر دوش آموزش و پرورش گذاشته شده بود و ما یک سال پیش دانشگاهی را به کار خود اضافه کرده بودیم اما یک سال از دوره مهم و سرنوشت‌ساز ابتدایی یعنی پایه ششم را نداشتیم که این نقیصه در این قانون اصلاح شد.

33 هزار مدرسه هوشمند در کشور

حاجی‌بابایی گفت: در این طرح 141 کتاب قطور باید خوانده شود و به اجرا درآید پس چیزی نیست که نتیجه آن امروز مشخص شود؛ در طرح تحول آموزش و پرورش نگاه‌ها تغییر می‌کند و جایگاه و قد معلم باید شناسانده شود.

وی گفت: در طول 32 سال پس از انقلاب تنها 200 تا 300 مدرسه آن‌ هم به صورت ذوقی از امکان استفاده دانش‌آموزان از کامپیوتر بهره‌مند بودند اما امروز در سطح کشور 33 هزار مدرسه هوشمند و یا در حال هوشمند‌سازی داریم و این یک افتخار است که در مازندران بیش از 50 درصد مدارس هوشمندسازی شده‌اند.

حاجی‌بابایی افزود: هیچ دانش‌آموزی حوصله یک ساعت و نیم شنیدن درس جغرافیا را ندارد و با اجرای این طرح می‌توان وقتی معلم از خلیج فارس درس می‌دهد تصویر آن را نیز نشان داد و این روشی است که در جهان اجرا می‌شود.

هیچگاه با سخنرانی خود خوراک رسانه‌های بیگانه را درست نمی‌کنم

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نیاز اجرای این طرح به اعتبار 40 میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس به سیستم‌های هوشمند افزود: ما در یک نظام زندگی می‌کنیم و همه چیز فقط آموزش و پرورش نیست.

وی گفت: من وزیری نیستم که با سخنرانی‌ام خوراک برای رسانه‌های بیگانه درست کنم چون حفظ نظام از اوجب واجبات است.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود در بین فرهنگیان مازندران با اشاره به قبوض آب، برق، و گاز مکان‌های آموزشی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که این قبوض را نپردازید و آنهایی که پرداخته‌اند؛ اشتباه کرده‌اند.

وی قله طرح تحول آموزش و پرورش را طرح رتبه‌بندی معلمان اعلام و اضافه کرد: باید مشخص شود که وقتی گروه‌های مختلف در یک سالن نشسته‌اند، معلم با چه کسانی می‌نشیند و این یک قانون شده است.

وزیر آموزش و پرورش تعداد معلمان و فرهنگیان کشور را بیش از 900 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از 500 هزار نفر خانم‌ها هستند.

حاجی‌بابایی گفت: در این طرح 60 هزار مشاور متخصص نیاز داریم که فعلا 20 هزار نفر داریم؛ 60 هزار معلم ورزش نیاز داریم که 30 هزار نفر داریم و نیاز به 60 هزار متخصص it داریم که باید در این زمینه نیروها تبدیل شوند.

انتهای پیام/86021/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول