اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

کشف 6 موقوفه در شهرستان بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از کشف 6 موقوفه به ارزش 721 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

کشف 6 موقوفه در شهرستان بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: وقف از بهترین و موثرترین روش‌های انفاق در دین اسلام است که به عنوان فرآیند نوع‌دوستی و امر مقبول در نزد خداوند در عرصه اجتماعی نیز اثرات مطلوبی دارد.

در حوزه سیاسی پشتوانه رشد و تبلیغ فرهنگ تشیع است

وی ادامه داد: وقف در حوزه اقتصادی با تعدیل ثروت و هدایت جامعه به سمت آرمان‌های دینی و کمال‌جویی تاثیر می‌گذارد و در حوزه سیاسی پشتوانه رشد و تبلیغ فرهنگ تشیع بوده و در حوزه فرهنگی و مذهبی نیز زمینه و شالوده تمام فعالیت‌های فرهنگی همچون تعظیم شعائر دینی در راستای اجرای نیات واقفان و تبلیغ دین و آموزه‌های دینی را فراهم می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از کشف شش موقوفه به ارزش 721 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفات در قالب دهگردشی و استفاده از توان همیاران وقف و موقوفات کشف شده است.

خدایی، وقف 33 فنجان آب و اراضی در روستای نیگنان با نیت عزاداری ماه محرم به ارزش 66 میلیون ریال، نصف یک باب منزل مسکونی در شهر بشرویه با نیت عزاداری امام حسین(ع) به ارزش 100 میلیون ریال، یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت 431 متر مربع در شهر بشرویه با نیت روضه‌خوانی امام حسین(ع) به ارزش 15 میلیون ریال را از جمله این موقوفات برشمرد.

وی افزود: یک باب دکان، یک قطعه بند خاکی، یک قطعه زمین برای ساخت مسجد امام جواد(ع)، یک فنجان آب بشرویه و عبدل‌آباد و سه دانگ زمین در منطقه شاه محمودی با نیت مخارج مسجد جوادالائمه و عزاداری امام جواد(ع) به ارزش 180 میلیون ریال از دیگر موقوفات جدید کشف شده در این شهرستان است.

پنج پروژه در بقاع متبرکه بشرویه در دست اقدام است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به ششمین موقوفه جدید‌الکشف در این شهرستان متذکر شد: این موقوفه شامل پنج فنجان آب از قنوات اربعه بشرویه به ارزش 200 میلیون ریال است که در راستای عزاداری امام حسین(ع) و عزاداری در پنج شب از شب‌های قدر وقف شده است.

خدایی در ارتباط با پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه اذعان داشت: پنج پروژه در بقاع متبرکه در دست اقدام است که از سال 90 آغاز و تاکنون برای آنها مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است و به علت عدم اعتبار نیمه تمام مانده است.

انتهای پیام/69006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول