اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد

اتمام کاوش‌های تاریخی تپه اشرف اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: اتمام کاوش‌های تاریخی تپه اشرف اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی است و به محض تأمین بودجه کاوش‌های باستان‌شناسی و حفاظت از این منطقه بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

اتمام کاوش‌های تاریخی تپه اشرف اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی

محسن مصلحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اظهار کرد: 20 هزار اثر تاریخی در اصفهان وجود دارد که میراث فرهنگی اصفهان نیازمند بودجه پایدار و مداوم 10 ساله است تا بتواند نگهداری و تعمیر این آثار را مدیریت کند.

وی افزود: این در حالی است که اداره کل میراث فرهنگی کشور به این مسئله که اصفهان به عنوان به پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیازمند هزینه ثابت و زیادی است توجه کمی دارد و اکنون اعتبار لازم برای این نگهداری کامل از این بناهای تاریخی را در اختیار نداریم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا کاوش‌های تپه اشرف به عنوان نمادی از تاریخچه دیرین اصفهان متوقف شده است، تأکید کرد: تپه اشرف که نخستین هسته شکل‌گیر اصفهان را تشکیل می‌دهد به عنوان یک سایت تاریخی نیازمند کاوش‌های باستان‌شناسی متعددی است که اکنون اعتبار لازم برای انجام عملیات در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شش اصل برای کاوش‌های این منطقه در نظر گرفته شده در زمانی که میراث اعتبار لازم را داشته‌ در این منطقه کار کرده‌ایم و به محض تأمین بودجه لازم این کاوش‌ها بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

مصلحی تاکید کرد: در اصفهان به اندازه کافی استادکار، مهندس و متخصص برای مرمت بناهای تاریخی در ارگان‌های مربوطه وجود دارد بنابراین لازم است مجموعه‌ سازمان‌های مرتبط با میراث در کنار هم قرار گرفته و این مسئولیت سنگین در حفظ و تعمیر آثار اصفهان را با همکاری یکدیگر پیش ببرند.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول