اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

44 ماه از افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان گذشت

ایستگاه قطار مرودشت پازل گمشده راه آهن شیراز – اصفهان

خبرگزاری فارس: در حالی که بیش از 44 ماه از افتتاح راه آهن شیراز -اصفهان می‌گذرد، اما ایستگاه‌های مرودشت و تخت جمشید هنوز اجرایی نشده است.

ایستگاه قطار مرودشت پازل گمشده راه آهن شیراز – اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، در حالی که بیش از 44 ماه از افتتاح راه آهن شیراز - اصفهان در 13 خرداد سال 88 می‌گذرد، اما ایستگاه‌های مرودشت و تخت جمشید هنوز اجرایی نشده است.

این در حالی است که با تمام حرف و حدیث‌هایی که در مورد کیفیت و افتتاح زود هنگام این راه آهن از سوی رسانه‌ها و مسئولان وقت استانی به ویژه نمایندگان مجلس پیشین صورت گرفت، سوت قطار شیراز - اصفهان هر روز در این مسیر نواخته و مسافران این استان راهی پایتخت و مشهد مقدس می‌شوند.

اما برای شهروندان مرودشتی سئوال این است که در مدت 44 ماه گذشته این قطار هرگز در این شهر توقف نکرده و مسافران دومین شهر استان فارس برای برخورداری از این آرزوی دیرینه آواره شیراز می‌شوند.

تمام پل‌های روگذر راه آهن در محور مرودشت و تخت جمشید بعد از این مدت طولانی همچنان نیمه ‌کاره مانده و هر روز مایه افسوس رهگذران است.

هر فردی با نگاهی اجمالی به مسیر راه آهن شیراز – اصفهان، به یقین به این نکته پی می‌برد که محور شیراز - مرودشت - تخت جمشید، مسیری مهم، قابل توجیه اقتصادی در جنوب کشور است و با توجه به این که مرودشت به عنوان دومین شهر استان فارس و نخستین قطب کشاورزی کشور است و تخت جمشید با آثار بی‌نظیری که مشتاقان بسیاری را هر ساله به خود جذب می‌کند از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، حال مسئولان استانی چه توجیهی برای این کم‌کاری خود دارند، برای همگان مبهم شده در حالی که اکثر ایستگاه‌های مسافربری و کنترلی این راه آهن تکمیل و قابل استفاده است.

عبدالله حسینی معاون هماهنگی امور استانی استاندار فارس در 13 مرداد سال گذشته در مصاحبه با خبرگزاری‌ها ادعا می‌کرد که استاندار فارس به طور ویژه بر روند اجرایی راه آهن شیراز – اصفهان نظارت دارد و به دستور وی هر سه روز، گزارشی از روند اجرایی این پروژه تهیه و به وی ارائه می‌شود حال چگونه است که تاکنون مشکل ایستگاه‌های راه آهن مرودشت و تخت جمشید حل نشده است، برای شهروندان مرودشتی جای نگرانی دارد.

از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود در راستای جلوگیری از ایجاد هرگونه شبهه و تبعیض و قدردانی از مردم تلاشگر شهرستان مرودشت که بار اصلی تولید گندم و ذرت کشور را بدوش می‌کشند هرچه سریع‌تر نسبت به اجرا و تکمیل ایستگاه‌های راه آهن اقدام کنند.

انتهای پیام/2448/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول