اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

توسعه نظام آموزشی و تربیتی ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار البرز گفت: توسعه نظام آموزشی و تربیتی ضروری است.

توسعه نظام آموزشی و تربیتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشگاه فرهنگیان استان البرز اظهار داشت: باید به سمتی پیش برویم که نظام آموزشی ما دچار تحولات اساسی شود.

به گفته وی با ایجاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم به سمت این مهم نزدیک‌تر شده‌ایم.

این مسئول گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند لذا باید تدابیر اساسی به منظور تربیت این نسل و ارائه آموزش‌های مفید به آنان انجام شود.

استاندار البرز با بیان اینکه هر گامی که برای ارتقای علم و دانش برداشته می‌شود کشور به سمت توسعه و تحول بیشتر نزدیک می‌شود افزود: دین مبین اسلام بر مبنای ارزش‌های والایی بنا شده است که یکی از مهم‌ترین آنها علم است.

عربیان تأکید کرد: اگر امروز کشور به مرحله‌ای از رشد و توسعه رسیده است حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان و محققانی است که بدون هیچ چشم‌داشتی پا به عرصه علم و دانش گذاشتند و موفق شدند با تحقیق و پژوهش به بسیاری از علوم روز دنیا دست پیدا کنند.

استاندار البرز تأکید کرد: امروز ما در بسیاری از علوم می‌توانیم به عنوان صادرکننده باشیم و پیشتاز عمل کنیم.

عربیان افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک مسئولیت سنگین برای ما ایجاد کرده که باید براساس این نقشه راه پیش برویم.

*ارائه بیشتر امکانات آموزشی به دانش‌آموزان

در ادامه این مراسم اکبر حلیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز طی سخنانی گفت: اگر بخواهیم دانش‌آموزانی با دانش کافی تربیت نماییم باید امکانات آموزشی بیشتری را در اختیار آنان بگذاریم و به آنان اجازه بدهیم تا با تحقیق و پژوهش به دانش بیشتری دست پیدا کنند.

وی پاسبانان تعلیم و تربیت اسلامی را در ابتدا والدین و سپس معلمان عنوان کرد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان البرز افزود: امروز نگاه به آموزش و پرورش نیز دچار تحول بنیادین آموزش و پرورش شده است و معلمی موفق خواهد بود که منطبق با سند تحول بنیادین و همگام با تحولات بنیادین باشد.

*مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش تقویت بنیه فرهنگی جامعه است

در ادامه این نشست معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز طی سخنانی اظهار داشت: تقویت بنیه فرهنگی و معنوی مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش در جامعه اسلامی است.

علی اجتهادی افزود: رسالت آموزش و پرورش بسیار سنگین‌تر از نهادهای فرهنگی دیگر است چراکه نسلی در آن پرورش می‌یابند که آینده‌ساز کشور بوده و با حضور آنان سرنوشت کشور رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در کشور فعالیت دارد و تلاش دست‌اندرکاران این دانشگاه بر تربیت انسان‌های اثرگذار می‌باشد.

انتهای پیام/2302/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول