اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مهار مشکلات معیشتی مردم اولویت مهم برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی ساماندهی و مهار مشکلات معیشتی مردم را از اولویت‌های مهم برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

مهار مشکلات معیشتی مردم اولویت مهم برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در بیست و هشتمین نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: دولت بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برنامه‌هایی به منظور نظارت و مهار قیمت‌ها در آستانه نوروز و مدیریت بر قیمت کالاهای اساسی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه خروج دام از استان ممنوع است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی کشور و تصمیمات اخذ شده در شورای تامین استان مرکزی، فرمانداران در راستای سیاست‌های تنظیم بازار دولت با همکاری نیروی انتظامی باید از خروج مرغ و دام زنده از استان جلوگیری کنند.

استاندار مرکزی افزود: دام و مرغ توقیفی قاچاق در شهرستان‌ها باید توسط دستگاه‌های مسئول پس از کشتار، منجمد و ذخیره سازی شود.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه در برنامه دولت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تامین نهاده‌های دام و دان مرغ با نرخ ارز مرجع پیش‌بینی شده است، افزود: در قبال حمایت‌های دولت مرغداران و دامداران مکلف شده‌اند تولیدات خود را برای مدیریت بازار به مرکز پشتیبانی امور دام عرضه کنند و هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

وی از اتخاذ تدابیر مناسب ستاد تنظیم بازار استان برای ذخیره سازی مناسب حبوبات، برنج، گوشت سفید و قرمز خبر داد و افزود: دولت همه تلاش خود را برای مهار قیمت‌ها و کاهش فشارهای اقتصادی به کار بسته است.

استاندار مرکزی با اشاره به افتتاح 92 پروژه در بخش کشاورزی در استان در ایام دهه فجر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در شهرهای کمیجان و خنداب ظرفیت تولید پروتئین سفید 2.5 برابر افزایش یافته است.

شعبانی‌فرد با قرائت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی بر لزوم اجرا و سرلوحه قرار دادن سیاست‌ها توسط تمامی مسئولین استان تاکید کرد.

وی مهم‌ترین بخش‌های این ابلاغیه را توسعه پایدار بخش کشاورزی با حفاظت از منابع طبیعی پایه و توانمند سازی منابع انسانی، تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی و خود کفایی در منابع اصلی، اصلاح ساختار نظام بهره‌برداری بخش کشاورزی با تشویق کشاورزان، نوسازی نظام تولید کشاورزی و تربیت، حفظ و تجهیز نیروی انسانی عنوان کرد.

در این نشست 19 طرح متقاضی استفاده از تسهیلات توسعه کشاورزی در حوزه توسعه گاو شیری در روستای معصومیه، سردخانه و انبار زیر صفر و بالای صفر مشهد میقان، تامین کمباین، مرغ تخمگذار، کشتارگاه شترمرغ، تولید قارچ، تولید روغن نباتی، بسته‌بندی حبوبات، خوراک دام و طیور و پرورش ماهیان خاویاری بررسی شد.

مدیرعامل اتحادیه گاوداری گوشتی استان مرکزی نیز در این نشست از تولید بیش از 50 هزار تن گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: مازاد 35 هزار تنی گوشت قرمز استان به 4 استان دیگر ارسال می‌شود که در صورت حمایت و راه‌اندازی واحدهای تولید گوشت نیمه تعطیل می‌توان گوشت 7 استان را تامین کرد.

اسماعیل تاج‌آبادی افزود: هم اکنون 445 واحد گاوداری صنعتی و 1346 واحد نیمه صنعتی و 125 هزار واحد روستایی و جمعیت 450 هزار نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

وی خواستار تجدید نظر در حد نصاب پرداخت وام برای خرید علوفه و گوساله شد و اظهار داشت: مبلغ فعلی یک چهارم قیمت خرید نهاده و گوساله است.

انتهای پیام/87002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول