اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

آموزش و پرورش همدان از 27 اسفند میزبان مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رییس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک همدان از تاریخ 27 اسفند تا 12 فروردین ماه 92 آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است.

آموزش و پرورش همدان از 27 اسفند میزبان مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن مظاهری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: در این سند بنیادین ساماندهی نیروهای انسانی، فضای آموزشی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها در خصوص بهتر شدن آموزش مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه به اجرای طرح یک روز بدون کیف در مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه از لحاظ بهداشتی حمل کیف برای دانش‌آموزان ایجاد مشکل می‌کند برنامه یک روز بدون کیف را در سطح مدارس اجرا کردیم که دانش‌آموز در مدرسه تمام موارد آموزشی را فرا گرفته و این طرح مورد استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان با بیان اینکه طرح یک روز با خانوده‌ها را نیز 14 اسفند برگزار می‌کنیم، افزود: این طرح در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مدارس ابتدایی، ترویج مشارکت والدین در مدارس، مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و نقش ایمنی و سلامت در یادگیری دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از طرح‌های انجام شده، مدرسه بدون زباله است که دانش آموزان یاد گرفتند زباله‌های خشک را از تر جدا کنند و مثل خانه‌ها یک سطل زباله مرکزی وجود داشت و نمی‌توان در هر جایی آشغال ریخت.

مظاهری در ادامه با اعلام آمادگی ناحیه یک آموزش و پرورش برای پذیرش میهمانان نوروزی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به میهمانان از تابستان با اختصاص 90 میلیون تومان تجهیزات لازم برای مدارس را خریداری کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدارس ستاد اسکان به سه بخش تقسیم شدند، افزود: مدارس درجه یک تعداد 31 مدرسه با 328 کلاس، درجه دو هشت مدرسه با 43 کلاس و درجه سه، چهار مدرسه با 320 کلاس پذیرای میهمانان نوروزی خواهند بود. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی انجام شده در سال گذشته 83 درصد میهمانان از نحوه برخورد و فضای کلاس‌ها رضایت داشتند و چند درصدی نیز از کیفیت غذای گرم ارائه شده ناراضی بودند که امسال این مشکل را رفع خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: سال گذشته 6 هزار و 541 خانواده در 7 هزار و 856 اتاق جمعاً 36 هزار و 137 نفر روز پذیرایی شدند.

مظاهری با بیان اینکه بیشترین میهمانان نوروزی از استان‌های خوزستان و آذربایجان‌های شرقی و غربی بوده، اظهار داشت: خدمات ستاد اسکان به صورت 24 ساعته است و اولویت پذیرش با میهمانان فرهنگی است اما هر مسافری به ستاد مراجعه کند پذیرش می‌شود. 

وی تصریح کرد: در راستای بهتر انجام شدن امر پذیرایی از میهمانان نوروزی 12 اسفند، برای عوامل برنامه با استفاده از هتل‌داران دوره آموزشی برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ارائه خدمات، تجهیزات و امکانات جزء وظایف ساختاری است، گفت: باید در ارائه خدمات به مسافران نوروزی بسته‌های فرهنگی که معرف همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن است، توجه شود.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم افزود: می‌توان در ایام پذیرش میهمانان نوروزی برای آنها یک شب فرهنگی و جنگ شادی برگزار کرد و یکی دیگر از اقدامات مناسب برگزاری نمایشگاه‌های عکس، کتاب و امور فرهنگی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک نهاد تربیتی است و در قالب بروشورهایی مسائل اخلاقی، اجتماعی و مذهبی را به مسافران ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در کنار تامین رفاه جسمی مسافران به آنها خوراک فکری خوبی ارائه دهیم و در مدارسی که در ایام پذیرش میهمانان نوروزی ازدحام بالایی دارد، نماز جماعت برگزار شود.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول