اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تاکیدات چندباره مسئولان ارشد فارس صورت گرفت

حذف محدودیت ساخت در برخی حریم‌های میراثی شیراز

خبرگزاری فارس: در پی اظهار نارضایتی مسئولان ارشد استان فارس، برخی محدودیت‌های ساخت و ساز در حریم‌های میراث فرهنگی شیراز اصلاح شد.

حذف محدودیت ساخت در برخی حریم‌های میراثی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عضو شورای اسلامی شهر شیراز بعد از ظهر امروز در جلسه این شورا اظهار داشت: در استان فارس آثار تاریخی وجود دارد که از نظر آماری بیش از 30 درصد آثار تاریخی کشور را شامل می‌شود.

احمدرضا نقیب‌زاده افزود: بیش از نیمی از آثار ثبت شده ملی در استان فارس است و به تبع آن در شهر شیراز نیز آثار تاریخی بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ این آثار بر اساس اصول و ضوابط معماری و شهرسازی از گذشته حریم‌هایی برای آن ها مشخص شده است.

نقیب‌زاده اضافه کرد: در برخی موارد عدم دقت کافی در کارشناسی این حریم‌ها باعث شده است که مسائل و مشکلاتی برای شهروندان به وجود آید.

این عضو شورای اسلامی شهر فارس تصریح کرد: به تازگی ابلاغی از معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده که اصلاح حریم عرفان را مطرح کرده و اجازه ساخت‌و‌ساز با شرایط بهتر در مناطقی با موقعیت‌های مد نظر را در این محور تعیین کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شیراز ابراز داشت: در این راستا از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تشکر می‌کنیم که تطبیق حریم‌ها را کارشناسانه پیگیری کرد.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: این نوید نیز داده شده که طرح ساخت و ساز در اطراف محور باغ ارم نیز در دست اصلاح است.

به گفته وی، بر اساس جلسه فنی معاون سازمان میراث فرهنگی و موافقت شهردار شیراز مقرر شده شهرداری قراردادی برای اصلاح حریم آثار تاریخی در منطقه بافت تاریخی فرهنگی با مشاور منعقد کند که هزینه آن نیز به صورت مشارکتی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر فارس اذعان داشت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک فارس طرح ترافیک تصویب نهایی شده و مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه 92 اجرایی شود.

انتهای پیام/2448/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول