اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی:

بهره‌برداری مفیدی از تحصیلات دانشگاهی صورت نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بهره‌برداری مفیدی از تحصیلات دانشگاهی صورت نمی‌گیرد.

بهره‌برداری مفیدی از تحصیلات دانشگاهی صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرشته اسد‌زاده ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با وجود اینکه خراسان‌جنوبی استان فرهنگی و دانشگاهی است و افراد تحصیلکرده زیادی دارد، از این تحصیلات استفاده کاربردی زیادی نمی‌شود.

وی افزود: در تامین سلامت جامعه آگاهی و دانش از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که اگر آگاهی وجود نداشته باشد این سلامت به مخاطره می‌افتد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: در خراسان‌جنوبی در اینگونه مباحث جهل وجود ندارد، چرا که مردم سطح اطلاعات بالایی دارند، اما از این اطلاعات و تحصیلات استفاده درستی نمی‌شود.

اسد‌زاده از اجرای طرح تحرک در استانداری خراسان‌جنوبی خبر داد و یادآور شد: وضعیت سنجش اجتماعی و فرهنگی هر استانی بسته به گزارشات دستگاه‌های اجرایی از نحوه عملکرد مجموعه خود است که در این استان ادارات در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.

وی به یکی از معضلات فراروی خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌های ما در اثر بی‌توجهی در تربیت فرزندان و به حاشیه راندن آن در زندگی ضررهای جبران ناپذیری را به کانون خانواده‌ها وارد می‌آورند.

نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در عمل جایگاهی ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: نتایج تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی معمولا عملیاتی نمی‌شود که خود یکی از دغدغه‌های مهم ما به شمار می‌رود.

اسد‌زاده اذعان داشت: مجموعه صدا و سیمای استان باید در زمینه آگاهی‌بخشی خانواده‌ها همکاری بیشتری داشته باشد، چرا که این ارگان یکی از مؤثرترین پایگاه‌ها در کشور است.

برخی از ادارات در برنامه‌های آموزشی همکاری لازم را ندارند

وی افزود: ما نامه‌هایی را در راستای آموزش بیماری ایدز و پیشگیری از آن به ارگان‌های مختلف ارسال کرده‌ایم، اما برخی از ارگان‌ها توجه چندانی در این زمینه نکرده‌اند که باید پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی متذکر شد: نگرش درستی در سطح جامعه از بیماری ایدز وجود ندارد که ما باید در تغییر این نگرش تلاش کنیم تا افراد راحت‌تر برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/69012/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول