اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد دانشگاهی واحد تهران:

توانمندسازی آموزش مهارت و فرهنگ‌سازی، شاخصه اصلی اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد تهران گفت: توانمندسازی بخش خصوصی، آموزش مهارت به نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی سه شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی است.

توانمندسازی آموزش مهارت و فرهنگ‌سازی، شاخصه اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مرتضی پرهیزکار بعد از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که در مرکز خدمات فناوری کسب و کار شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی موجب قوام جامعه اسلامی است و نه تنها کشور را در برابر تحریم‌های دشمنان بیمه می‌کند بلکه سبب می‌شود کشور در مسائل اقتصادی به خودکفایی و استقلال برسد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر پایه‌های منابع داخلی است، افزود: تکیه بر منابع داخلی از مادی و انسانی، رهایی از ساختارهای تک محصولی و تامین همه نیازها از منابع داخلی، برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح اقتصادی و مدیریت مصرف از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد تهران با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی دقیق، تلاش و هم‌فکری دستگاه‌ها می‌توان از شرایط موجود به عنوان فرصت در راستای پویایی اقتصاد بهره جست، ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اقتصاد مقاومتی تنها راه ادامه روند پیشرفت ایران است که استفاده از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی، مبارزه با مفاسد، اهتمام جدی به حل مشکلات معیشتی مردم و حمایت از تولید ملی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به این مهم است.

پرهیزکار گفت: به منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید تقسیم کار بین بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی صورت گرفته و مردم و مسئولین باید در جهت اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و با استفاده از راهبردهای اقتصاد مقاومتی، می‌توان در این شرایط حساس تحریم‌ها را مثل گذشته با موفقیت پشت سرگذاشت.

همایش اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

انتهای پیام/87007/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول