اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات:

اولویت اصلی کشور باید اداره جنگ نرم اقتصادی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات گفت: در جنگ سخت اولویت اصلی کشور اداره امور جنگ تحمیلی بود و در حال حاضر اولویت اصلی کشور باید اداره جنگ نرم اقتصادی باشد.

اولویت اصلی کشور باید اداره جنگ نرم اقتصادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرزین در یازدهمین جلسه شورای اداری و همایشی با محوریت اقتصاد مقاومتی در گرگان اظهار داشت: هرکس در رساندن تدارکات «نقدینگی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‎ای» به تولیدکنندگان کوتاهی کند باید به شدت با آنها برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ تحمیلی، تحریم‎های تسلیحاتی دشمن مانع از دفاع و مقاومت ایران نشد، ادامه داد: در جنگ نرم اقتصادی، تحریم‎ها نباید مانع فعالیت‎های اقتصادی مولد شوند.

مؤلفه قدرت در شرایط فعلی مردمی کردن «اقتصاد مقاومتی» است

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات با بیان اینکه مؤلفه قدرت ایران در جنگ تحمیلی، مردمی کردن جنگ بود، خاطرنشان کرد: مؤلفه قدرت در شرایط فعلی باید مردمی کردن اقتصاد «اقتصاد مقاومتی» باشد.

فرزین در خصوص الزامات حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی، پذیرش تغییر در شرایط بین‌الملل، واقع‎گرایی، تمایز قائل شدن بین اقتصاد مقاومتی و ریاضتی همچنین واگذاری امور به مردم از اهداف واقعی اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر اینکه تولید باید در اولویت نخست قرار بگیرد، عنوان کرد: حداقل‎سازی موانع تولید با هدف کاهش هزینه‌های تولید، تضمین امنیت پایدار روحی و روانی فعالان اقتصادی، ثبات و آرامش اقتصادی و تقویت ارزش پول ملی از مواردی است که باید مورد توجه واقع شود.

امنیت پایدار در کشور حاکم است/ مردم از وضعیت اقتصادی نگران هستند

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات با بیان اینکه امنیت در کشور حاکم است، یادآور شد: با وجود امنیت پایدار، منابع سرزمینی فراوان، توان اقتصادی بالا و ذخایر ارزی باید بتوانیم موجبات رشد و پیشرفت را در کشور رقم بزنیم.

فرزین، تأمین امنیت غذایی در جامعه را از دیگر راهبردهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: سرمایه اجتماعی باید ترمیم شود، مردم ما از وضعیت اقتصادی نگران هستند، حمایت و پشتیبانی مردم در برهه‎های مختلف عشق و علاقه وافر آنها به ولایت و انقلاب است، بنابراین مسئولان باید تلاش و تدبیر کنند تا از شرایط سخت به خوبی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه به منابع درآمدی داخلی باید تنوع بخشیده شود، افزود: اتلاف منابع و سرمایه‎های دولتی، عمومی و خصوصی باید کاهش یابد، همچنین باید تلاش شود تا محرومیت و فقر با توانمندسازی خانواده‎ها زدوده شود.

خودتحریمی‎ها و مقررات دست‎وپاگیر بیشترین ضربه را به تولید می‎زنند

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات، افشای مستمر زوایای مختلف جنگ نرم اقتصادی دشمن را یک ضرورت دانست و بیان داشت: مقابله بی‎اغماض باید با بسترهای فساد و عناصر مفسد صورت بگیرد؛ همچنین باید با سوداگران، دلالان و اخلالگران برخورد قاطعانه‎ای شود.

فرزین، نگاه به غرب به عنوان منجی را از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: خودتحریمی‎ها و مقررات دست‌وپاگیر بیشترین ضربه را به تولید می‎زنند.

وی، عدم باور شرایط جنگی و تصمیم‎گیری براساس شرایط عادی، ورود کالاها و اجناس خارجی که در داخل امکان تولید آن وجود دارد، اتکا اقتصاد به تک محصول نفت و فرآورده‎های نفتی، بی‎توجهی به فرهنگ تعاون به ویژه در حوزه تولید، عدم برنامه مشخص برای تحقق اقتصاد مقاومتی، بحران‎نمایی شرایط توسط برخی جناح‎های سیاسی را از دیگر موانع تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول