اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری معاونت پژوهشی پردیس تهران

نشست آشنایی با ادیان توحیدی در تالار شیخ طوسی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست آشنایی با ادیان توحیدی با همکاری معاونت پژوهشی پردیس تهران در تالار شیخ طوسی برگزار شد.

نشست آشنایی با ادیان توحیدی در تالار شیخ طوسی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نشست آشنایی با ادیان توحیدی با موضوع «مسیحیت» چه می‌گوید؟ به همت گروه کلام و با همکاری معاونت پژوهشی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث با حضور جمعی از دانشجویان پردیس تهران در تالار شیخ طوسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی در این مراسم طی سخنانی گفت: یکی از چالش‌هایی که ما در فضای فرهنگی کشور با آن مواجه هستیم، بحث تبلیغ یا تبشیر مسیحیت افراط گرا است.

وی در بخش نخست سخنان خود به جمعیت مناطق مسلمان و مسیحی‌نشین در نقشه اشاره کرد و گفت: در این مناطق از یک‌هزار و 400 سال پیش از نظر جمعیتی به ازای هر دو مسلمان در جهان یک مسیحی وجود داشت که یکباره این نقشه معکوس شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی در این باره عنوان کرد: اگر به سال 1750 بنگرید پی‌خواهید برد که مناطق مسیحی به گستره مناطق مسلمان‌نشین گسترش پیدا کرده‌اند و مسیحیت و اسلام یک موازنه متعادلی را با یکدیگر ایجاد کرده‌اند و این معادله به طور کلی در سال 1990 برگشت و به‌طور تقریبی جمعیت مناطق مسیحی‌نشین دو برابر و نیم مناطق مسلمان‌نشین شد و امروز به ازای هر سه مسیحی دو مسلمان بیشتر نداریم.

سخنران این نشست در ادامه به چگونگی افزایش جمعیت مناطق مسیحی‌نشین در جهان پرداخت و گفت: به دلیل اینکه استعمار در جنوب آفریقا گسترش یافت، ابتدا قاره سیاه را مسیحی کرد و بعد قاره آمریکا، استرالیا و سایر نقاط جهان مسیحی شدند و به تدریج به مناطق اسلامی نیز نفوذ کرد.

وی در ادامه سخنان خود به هدف مسیحیت اشاره کرد و افزود: در قرن اخیر نقشه‌هایشان را معکوس کردند و می‌خواهند مناطق اسلامی را از درون دچار سستی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی عنوان کرد: به طور تقریبی امروز در عرصه ماهواره و سایت‌های اینترنتی چهار شبکه ماهواره و چند صد سایت اینترنتی داریم که به زبان فارسی تبلیغ و تبشیر مسیحیت می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص شیوه شناختن و شناساندن مسیحیت تصریح کرد: برای شناختن و شناساندن مسیحیت چهار سئوال وجود دارد از جمله «متون، تاریخ، شریعت و الهیات» این دین چیست؟ ما برای شناختن هر دین اگر به این چهار سئوال پاسخ دهیم درک دقیقی از آن دین به‌دست می‌آوریم.

سخنران نشست آشنایی با ادیان توحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه هریک از افراد و مسئولان فرهنگی پرداخت و گفت: به‌طور طبیعی ما یک وظیفه جز آشکارسازی نداریم، یعنی اینکه بشناسیم و بشناسانیم، اگر کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند با یک معرفی و شناخت دقیق از کتاب مقدس مسیحیت و تثلیث، احتمال اینکه باز به آن گرایش پیدا کنند خیلی ضعیف است. 

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی در بخش پایانی این مراسم به سئوالاتی که توسط دانشجویان پیرامون موضوع مسیحیت مطرح شد، پاسخ دادند.

انتهای پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول