اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کلیمیان اصفهان:

وحدت ادیان مهر بطلانی بر بستر ظلم کافران است/ توحید زبان مشترک تمام ادیان الهی

خبرگزاری فارس: نماینده کلیمیان اصفهان گفت: از نظر دین یهود احترام متقابل ادیان روشی برای رفع مشکلات است و ما اعتقاد داریم که این وحدت می‌تواند مهر بطلانی بر بستر ظلم کافران باشد.

وحدت ادیان مهر بطلانی بر بستر ظلم کافران است/ توحید زبان مشترک تمام ادیان الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سلیمان صدیق‌پور بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با تبریک ایام دهه فجر به نمایندگی از جامعه کلیمیان اظهار کرد: برگزاری نشست ادیان توحیدی فرصتی استثنایی برای گرد هم آمدن ادیان الهی است که با وجود آداب رسوم متفاوت در یک مقصد سلوک می‌کنند.

وی افزود: این ادیان از پروردگار یکتا سخن می‌گویند و بشر را به انسان‌گونه زیستن تشویق می‌کنند که زبان مشترک تمام آنها است.

نماینده کلیمیان اصفهان با اشاره به فرازهایی از کتاب تورات صفر پیدایش خاطرنشان کرد: در این بخش خداوند می‌فرماید که من انسان‌ها را در قالب الهی خلق کردم و این موضوع نشان می‌دهد که اگر انسان در زندگی خویش تلاش و انسانیت خود را حفظ کند، هرچه بیشتر به پروردگار نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمام پیامبران الهی مانند موسی، عیسی، زرتشت و حضرت محمد(ص) به عنوان خاتم پیامبران بر زندگی توأم با وحدت، اتحاد، هم‌فکری و همدلی انسان‌ها بیش از پیش تأکید کرده‌اند، چراکه این مسئله مهر بطلانی بر هم‌زبانی کافران و مؤید روشنی بر ظهور منجی بشریت است که تمام ادیان توحیدی نیز به آن معتقد هستند.

نماینده کلیمیان ایران با بیان اینکه از نظر دین یهود، احترام متقابل ادیان روشی برای رفع مشکلات است، تصریح کرد: از نظر شرع یهود قرآن، انجیل و اوستا همچون تورات کتاب‌هایی الهی، ارزشمند و مقدس هستند.

وی افزود: زیباترین صحنه زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران در خیابان 30 تیر تهران دیده می‌شود که در آن معابد زرتشتی، یهودی، مسیحی و اسلام در کنار هم قرار گرفته است که چنین مسالمتی و حضور معابد ادیان توحیدی در یک خیابان به عنوان نمادهای وحدت در جهان بی‌سابقه است.

صدیق‌پور با اشاره به اینکه زبان مشترک تمام ادیان الهی دعوت به توحید و انسان‌گونه زیستن است، گفت: حضور اقوام و ادیان مختلف در ایران نشان از این دارد که جامعه ما جامعه‌ای فراگیر است و تمام ادیان در این جامعه در صلح و صفا زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به دستوری در شرع مقدس کلیمیان که همنوعت را مانند خودت دوست بدار، گفت: در این جمله از مسلک و آیین حرفی به میان نیامده و دستوری است که اساس و پایه تورات را تشکیل می‌دهد.

نماینده کلیمیان اصفهان در پایان یادآور شد: در این جمله پیروان ادیان فرقی با یکدیگر ندارند و به راستی که کلید رهایی بشر از تمام دردها و رنج‌ها در دل این جمله نهفته است.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول