اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد همدان:

تحقق منویات رهبری در دانشگاه نیازمند گفتمان‌سازی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تحقق منویات رهبری در دانشگاه‌ها، نیازمند گفتمان‌سازی و فضاسازی همگانی و تبیین و تکرار آن توسط نخبگان و مسئولان است.

تحقق منویات رهبری در دانشگاه نیازمند گفتمان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی امامی‌فر ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته بررسی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند، در گفتمان‌سازی و فضاسازی همگانی درباره مطالبات و تبیین و تکرار آن نقش‌آفرینی کند به نحوی که همه نخبگان و مسئولان و مدیران در راستای تحقق آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان در این راه نقش و مسئولیت کلیدی به عهده دارند، افزود: با توجه به ابعاد گسترده این مطالبات در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری باید نخست مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه‌ها را شناسایی کنیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان ضمن اشاره به بیان سخنان رهبری در جمع دانشجویان گفت: در شرایط فعلی مجموعه‌های دانشجویی باید توجه و توان خود را به سمت کارهای عمیق فکری و تحقیق در زمینه مسائل کلامی، اخلاقی، تاریخی، مسائل انقلاب و مسائل گوناگون کشور معطوف کنند.

امامی‌فر با بیان اینکه علم بدون معنویت بسیار مضر و خطرناک است، یادآور شد: رهبری گفتند اگر ما در تولید علم استقلال پیدا نکنیم نمی‌توانیم نیازهای کشور را برآورده کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداخت و افزود: باید ابتدا مطالبات رهبر معظم انقلاب را از دانشگاه‌ها محوربندی کنیم.

سید حمید حسینی بیان داشت: احیاء فرهنگ احترام دانشجو به استاد و تکریم معلم از متعلم، لزوم ورود معلمان غیر معارفی در بحث تربیتی و تصمیم‌گیری و گفتمان‌سازی از مهمترین مباحثی است که در این کمیته باید مورد بررسی قرار گیرد.

محمد رحمانی عضو هیئت علمی گروه شهرسازی واحد همدان نیز با تأکید به این موضوع که زمان‌شناسی و موقع‌شناسی بهترین خصیصه این کمیته است، گفت: ما باید افق و چشم‌انداز خود را در دایره این موضوع مشخص کنیم و بدانیم که کار فرهنگی کردن زمان‌بر است.

علی طاهری عضو هیئت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی واحد همدان نیز گفت: ما باید دنبال راهکارهای اجرایی و عملیاتی کردن این مباحث در دانشگاه باشیم.

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی واحد همدان نیز با بیان اینکه این جلسه می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد، افزود: با توجه به حساسیت بحث، کمتر دانشگاهی در سطح کشور در این زمینه یعنی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه وارد شد‌ه‌اند.

علیرضا اسفندیاری مقدم تصریح کرد: این جلسه در واحد همدان می‌تواند سرآغاز فصلی نو از یک کار علمی و دانشگاهی باشد.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول