اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرگز خبر داد

بررسی پرونده 468 متقاضی کارآفرین در ستاد اشتغال بندرگز/مقابله با فرصت‎طلبان بازار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بندرگز گفت: 468 پرونده مربوط به متقاضیان ایجاد کار در ستاد اشتغال شهرستان بررسی شده است.

بررسی پرونده 468 متقاضی کارآفرین در ستاد اشتغال بندرگز/مقابله با فرصت‎طلبان بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربانعلی بابایی با حضور در مسجد جامع نوکنده در جمع مردم این شهر و مسئولان شهرستان بندرگز اظهار داشت: سهمیه در نظر گرفته شده تسهیلات اشتغال شهرستان در سال‌جاری شش میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که تاکنون 8 میلیارد و  500 میلیون تومان اعتبار جذب کردیم و درصدد هستیم، قبل از پایان سال مالی این رقم را افزایش دهیم.

راه‎اندازی نخستین مزرعه پرورش ماهی‎های خاویاری گلستان در بندرگز

وی ادامه داد: نخستین مزرعه پرورش ماهی‎های خاویاری استان با هزینه شش میلیارد و 500 میلیون تومانی در سطح شهرستان بندرگز ایجاد شده که این یک اتفاق مبارکی است که می‎تواند به لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی تأثیرگذار باشد.

فرماندار شهرستان بندرگز با اشاره به مشکلات مربوط به جزر و مد دریا در یک فاصله زمانی چندین ساله خاطرنشان کرد: مالکیت حدود یک‎هزار و 200 هکتار از اراضی حاشیه دریا بین مردم و منابع طبیعی بلاتکلیف مانده که با پیگیری‎های نماینده و رایزنی‎های که با مسئولان منابع طبیعی شده به دنبال آن هستیم که ختم به خیر شود.

بابایی تصریح کرد: بخشی از زمین‎هایی که در حال حاضر در اختیار مردم قرار دارد نیز وقفی بوده و با استناد به مدارک و شواهد موجود باید در اختیار اوقاف و امور خیریه قرار بگیرد.

تلاش برای حل مشکلات زیست‌محیطی کارخانجات شهرک صنعتی بندرگز

وی اضافه کرد: تلاش‎هایی صورت گرفته تا چنانچه کارخانه‎ای در شهرک صنعتی شهرستان بندرگز احداث شده و مشکلات زیست‌محیطی ایجاد شود با در نظر گرفتن شرایط مردم و طبیعت، با هماهنگی کارشناسان و به شکلی که به تولید و اشتغال لطمه‎ای وارد نشود، این مشکلات به حداقل برسد و به سلامت مردم و محیط آسیبی نرساند.

کنترل و لایروبی 11 رودخانه بندرگز برای مقابله با سیلاب

وی یادآور شد: در سطح شهرستان بندرگز 11 رودخانه وجود دارد که به خاطر سرچشمه گرفتن از کوه‎های جنوبی استان خطر سیل را به همراه دارند و ما درصدد هستیم با تعاملی که با شرکت آب منطقه‎ای استان داریم، بحث کنترل آب‎های زیرزمینی، دیوارچینی و لایروبی این رودخانه‎ها را در سریع‎ترین زمان دنبال کنیم تا سلامت جانی و مالی مردم به مخاطره نیفتد.

ضرورت نگاه ویژه‎ اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای ساخت جاده‎های بین روستایی بندرگز

فرماندار بندرگز تأکید کرد: شهرستان بندرگز و به ویژه شهر نوکنده به عنوان پیشانی استان و دروازه ورودی گلستان از سمت غرب نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است و با توجه به قرار داشتن سه محور عبور و مرور شامل بزرگراه فعلی، جاده قدیم و مسیر منتهی به بندرگز در سطح شهرستان ضروری، به نظر می‎رسد، مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی استان نگاه ویژه‎ای به این منطقه داشته باشند و نسبت به ساخت‌وساز جاده‎های بین روستایی و ترمیم پل‎هایی که روستاهای مختلف شهرستان را به هم مرتبط می‎کند، تلاش بیشتری داشته باشند.

مقابله با سودجویان بازار و گران‌فروشی در بندرگز

وی از مسئولان دستگاه‎های مرتبط با بازار خواست با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، نظارت بیشتری بر بازار داشته و نگذارند عده‎ای سودجو و فرصت‎طلب به بهانه تحریم مایحتاج مردم را چند برابر قیمت بفروشند.

بابایی، مسئولان بهداشتی شهرستان را نیز ملزم به نظارت بیشتر بر اجناسی که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارند از قبیل مواد غذایی و خوراکی و مواد بهداشتی، آرایشی کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی و دستگاه‎های غذایی آمادگی کامل دارند تا در برابر مقررات با متخلفان، برخورد لازم را داشته باشند.

پزشکان متخصص در بندرگز حاضر می‎شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرگز نیز با اشاره به حضور جمعی از متخصصان در بیمارستان شهرستان به منظور رسیدگی بیشتر به حال افراد بیمار گفت: به دنبال آن هستیم تا با متخصصان بیشتری برای حضور دوره‎ای در شهرستان به توافق برسیم.

محمدرضا زارع اظهار داشت: تیم‎های نظارتی این مرکز با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، نمایندگان اصناف و تعزیرات حکومتی نظارت کافی را بر مراکز فروش و اماکن عمومی دارند تا خدای ناکرده سلامت شهروندان و مسافران با چالش مواجه نشود. 

250 مورد بازرسی از مراکز خرید و فروش در بندرگز

حسن طالب، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرگز نیز با اشاره به بیش از 250 مورد بازرسی از مراکز خرید و فروش در یک ماه گذشته یادآور شد: تمام تلاش این اداره و دستگاه‎های مرتبط، رفاه حال بیشتر مردم است و قطعاً کاری خواهیم کرد تا مردم متضرر نشوند.

پرویز مهماندوست، رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان نیز بیان داشت: برابر مصوبات جلساتی که با مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده، عمل خواهد شد که لایروبی پنج رودخانه از جمله جفاکنده، گز وطن، سرمحله و تعمیر یک پل در همین مسیر و همکاری با شهرداری بندرگز در ایجاد میدان غدیر از اصلی‌ترین این کارها خواهد بود.

گفتنی است به ابتکار معاونت صدای مرکز گلستان و با همکاری فرماندار شهرستان بندرگز و شهرداری نوکنده جلسه پرسش و پاسخی با حضور مردم و مسئولان در قالب برنامه رودررو عصر امروز در مسجد جامع نوکنده برگزار شد که با استقبال خوب مردم و مسئولان همراه بود.

انتهای پیام2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول