اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

اشتغال 5 هزار نفر از افراد تحت ‎پوشش کمیته امداد گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: امسال در بخش اشتغال و خودکفایی، 4 هزار و 787 نفر از افراد زیر پوشش این نهاد مشغول به کار شدند.

اشتغال 5 هزار نفر از افراد تحت ‎پوشش کمیته امداد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس حاجی‎اکبری عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان اظهار داشت: در بخش کارانگیزی 532 نفر و در بخش مشاغل خانگی اشتغال 2 هزار و 979 نفر فراهم شد.

وی ادامه داد: در بخش ایجاد اشتغال وام‎های 10 میلیون تومانی به 262 نفر از محل اعتبارات کمیته امداد و 977 نفر از محل تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

گلستان رتبه 12 کشوری را در ایجاد اشتغال کسب کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از دریافت وام اشتغال تعداد 37 نفر از افراد زیرپوشش از محل اعتبارات توسعه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‎نامه‎ای که با استانداری امضا کردیم، قرار شد زمینه اشتغال یک‎‌هزار نفر از افراد زیرپوشش فراهم شود.

حاجی‎اکبری با ابراز خرسندی از اینکه 4.5 برابر تفاهم‎نامه منعقد شده به تعهدات‎مان عمل کردیم، تصریح کرد: گلستان رتبه 12 کشوری در ایجاد اشتغال را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ تعداد 79 نفر از خانواده‎های زیرپوشش از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.

بیش از 6 هزار و 700 نفر در سامانه امداد ثبت‎نام کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان اضافه کرد: در سال‌جاری جشن خودکفایی یک ‎‌هزار و 500 نفر از خانواده‌های زیرپوشش که زمینه اشتغال آنها فراهم شده بود را گرفتیم و مستمری آنان از کمیته امداد قطع شد.

حاجی‎اکبری اذعان داشت: دولت در زمینه ایجاد اشتغال به لحاظ موقعیتی که کمیته امداد در کل کشور داشته است، ایجاد اشتغال در کل روستاهای کشور و شهرهای زیر 20 هزار نفر را به کمیته امداد واگذار کرده است.

وی از راه‎اندازی سامانه امداد خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم افراد را شناسایی کنیم، سامانه امداد طراحی شد که در استان گلستان بیش از شش هزار و 700 نفر در این سامانه ثبت‎نام کردند.

افراد زیرپوشش امداد فاقد تمکن مالی برای تسهیلات وام اشتغال اقدام کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ابراز داشت: طرح مذکور از دی‌ماه به مدت یک‎سال شروع شده است و با رایزنی‎هایی که با بانک‎ها صورت گرفته، امیدواریم زمینه دریافت تسهیلات برای افراد زیرپوشش فراهم شود.

حاجی‎اکبری در پایان بیان داشت: اگر کسانی در داخل شهرهای بالای 20 هزار نفر هستند که توان مالی برای ایجاد اشتغال را ندارند، می‎توانند به کمیته امداد مراجعه کنند، البته اعتبارات امسال تمام شده، اما می‎توانند درخواست اشتغال خود را برای سال 1392 ارائه کنند تا آنها را به بانک معرفی کنیم.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول