اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه فومنات خبر داد

تشدید عملیات کنترل جاده‌ای گیلان در نوروز 92

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه فومنات از تشدید عملیات کنترل جاده‌ای در محورهای پرتردد گیلان در نوروز امسال خبر داد.

تشدید عملیات کنترل جاده‌ای گیلان در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منصور نوری عصر امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، اظهار داشت: گیلان پس از مازندران شاهد بیشترین حجم مسافران نوروزی است.

وی به وجود بیش از یک میلیارد و 400 میلیون خودرو در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: بالغ بر یک ‌هشتم این مقدار خودرو در ایران وجود دارد.

جانشین پلیس راه فومنات با بیان اینکه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی از جمله موارد حساس و مهم برای جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای در کشور است، خاطرنشان کرد: هر فردی ملزم به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به ‌ویژه در تعطیلات نوروزی و ایام پرتردد است.

وی به برنامه‌های ابلاغی و مطرح پلیس راه گیلان در ایام نوروز امسال اشاره و تصریح کرد: طرح نوروزی راهوران از 25 اسفند امسال آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه می‌یابد.

منصوری از تشدید عملیات کنترل جاده‌ای در محورهای پرتردد گیلان در نوروز 92 خبر داد و عنوان کرد: این اقدام‌های کنترلی توأم با برپایی گشت‌های محسوس و نامحسوس در محورهای استان است.

وی در خصوص انجام فعالیت عمرانی برخی دستگاه‌های متولی در مسیر جاده‌ها، اذعان داشت: تمام اقدام و عملیات‌های عمرانی و کنده‌کاری‌ها در مسیر تردد خودروها باید پیش از ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی به پایان برسد. 

این مسئول اضافه کرد: در صورت ناتمام ماندن فعالیت‌های عمران شهری، باید مسیرهای در حال انجام عملیات ایمن‌سازی شوند تا مشکلی برای مسافران به وجود نیاید.

وی یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای را دید ناکافی رانندگان به تابلوهای راهنما در محورهای فرعی و اصلی برشمرد و بیان داشت: این تابلوها باید در اسرع وقت از خاک و گل و لای پاکسازی شده و شاخه‌های اضافه درختانی که مانع از دید کافی تابلوها می‌شوند، با همکاری دهیاران یا بخشداران قطع شوند.

منصوری با بیان اینکه مسافران همواره دقت بالایی بر حاشیه راه‌ها و ورودی شهرها دارند، یادآور شد: برای حفاظت از محیط زیست و ایجاد نمایی زیبا از حاشیه راه‌ها باید نسبت به پاکسازی آن اقدام‌های مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به تأخیر یا حضور نیافتن برخی دهیاران به هنگام تصادف در محورهای فرعی و اصلی حوزه فعالیتی آن ها، متذکر شد: پلیس راه برای هدایت مسافران حادثه‌ دیده و هدایت آن ها به پناهگاه مناسب، نیازمند همکاری بیشتر دهیاران به ‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز است.

ا‌نتهای پیام/84003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول