اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

ایران تولید سلاح هسته‌ای ‌را عملی غیراخلاقی می‌داند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودبار گفت: ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و آن را یک عمل غیراخلاقی و اسلامی می‌دانیم.

ایران تولید سلاح هسته‌ای ‌را عملی غیراخلاقی می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز به  اهمیت و جایگاه حق و باطل پرداخت و اظهار داشت: واژه حق و مشتقات آن 287 بار و واژه باطل 35 بار در قرآن کریم ذکر شده است.

وی افزود: ویژگی‌های حق و باطل این است که حق پایدار و ثابت اما باطل حقیقتی ندارد و در تشبیه حق و باطل در آیه 17 سوره رعد حق به آب تشبیه شده که تمام آسمان‌ها و زمین و موجودات و بشر در حیاتشان به آب نیازمند هستند، اما باطل مانند کف روی آب است که نه‌تنها حقیقت ندارد، بلکه نفع و فایده‌ای هم ندارد.

گروهی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) به ثواب زیارت ایشان از بیان امام جواد(ع) پرداخت که فرمودند، «هر کس عمه‌ام را با معرفت زیارت کند، پاداش آن بهشت است.»

وی به هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی  اشاره کرد و افزود: این ستاد مهم در کشور در سال 59 با تدبیر و درایت شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد، تربیت یعنی پروراندن هر چیزی به نحوی که شایسته آن است و این معنا شامل جمادات و گیاهان و حیوانات و انسان‌ها می‌شود و در مورد پرورش جسم و روح به کار می‌رود.

گروهی گفت: تربیت از دیدگاه اسلام به فعلیت رساندن قوای انسان و استعدادهای او و ایجاد تعامل و تعادل و هماهنگی در آنها در راستای رسیدن به کمال مطلوب است و در قرآن یکی از دلایل بعثت انبیا و رسول گرامی اسلام تزکیه و تربیت بیان شده است.

وی تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و دانش‌آموزان، پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و حراست از مرزهای اعتقادی آنها از عوامل تشکیل امور تربیتی است.

گروهی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در 29 بهمن اشاره  کرد و بیان داشت: ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و آن را یک عمل غیراخلاقی و اسلامی می‌دانیم.

انتهای پیام/2655/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول