اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش:

تربیت نیروی انسانی منطبق با معیار اسلامی وظیفه آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت نیروی انسانی منطبق با معیار نظام اسلامی یکی از وظایف خطیر در آموزش و پرورش ابتدایی است.

تربیت نیروی انسانی منطبق با معیار اسلامی وظیفه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم فاطمه قربان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار کرد: ولایت امری است که بر همه افراد از جمله فقیر، غنی، سالم و بیمار واجب است بنابراین در دوران غیبت باید تبعیت از ولی فقیه داشته باشیم.

وی با اشاره به مطالبه رهبری در زمینه سند تحول بنیادین گفت: این سند به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و از سال گذشته به طور جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: تربیت نیروی انسانی منطبق با نظام معیار اسلامی یکی از وظایف خطیر در آموزش و پرورش ابتدایی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تأیید کردند و تاکید داشتند تا همه بندهای این سند عملیاتی شود.

قربان عنوان داشت: مقام معظم رهبری از سند تحول بنیادین تعبیر به نسخه پزشک داشتند بنابراین نسخه پزشک متخصص زمانی اثرگذار است که دقیق باشد.

وی یادآور شد: بر اساس سند تحول بنیادین با توانمندسازی معلمان تلاش می‌کنیم تا در همه ابعاد تحول در آموزش و پرورش صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس این سند حاکمیت هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی در دانش‌آموزان در همه برنامه‌ها و ساحت‌های شش‌گانه اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، هنری، اقتصادی، حرفه‌ای و فناورانه به طور جدی لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: همه تلاش معاونت آموزش ابتدایی این است که هویت اسلامی ایرانی در دانش‌آموزان با این نگاه که ایرانی هستیم که اسلام را با انتخاب آگاهانه، میل و اراده خود انتخاب کردیم تقویت شود.

قربان با اشاره به برنامه‌های قرآنی این معاونت گفت: یک‌هزار و 300 مدرسه قرآنی ابتدایی برای نخستین بار ایجاد شدند که برنامه‌های قرآنی را برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

وی در محضر قرآن، طرح قرآن‌پژوهی، انس با مساجد، آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی، طرح جشنواره جابربن حیان و پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف را از دیگر طرح‌های اجرایی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تقویت کتابخانه‌های کلاسی در دوره ابتدایی گفت: باید از دوره ابتدایی فرهنگ کتابخوانی برای فرد عادت شود تا در سنین بالاتر یادگیری مادام‌العمر برای وی محقق و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: ستاد راهبردی در معاونت آموزش و پرورش ابتدایی تشکیل شده و در این ستاد از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

قربان عنوان داشت: باید این نکته پذیرفته شود که همه ایرانی هستیم که اسلام را پذیرفتیم و هویت اسلامی در تمام رفتارهای فردی، خانوادگی و جهانی و بین‌المللی ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ گفت: تربیت فرآیند تعاملی است که زمینه‌ تکوین و فعالیت پیوسته را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند به حیات طیبه برسند.

انتهای پیام/78003/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول