اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز و با حضور بسیجیان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در دهدشت

خبرگزاری فارس: با هدف ارائه راه کار هی اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر، و شیوه شناسی اجرای این فریضه مهم ، کارگاه آموزشی"امر به معروف و نهی از منکر" ویژه خواهران بسیجی در دهدشت برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز با هدف ارائه راهکارهای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و راه‌های اجرایی کردن این فریضه در جامعه، کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در دهدشت برگزار شد.

در این همایش که در حسینیه  عاشقان ثارالله دهدشت و با حضور خواهران بسیجی تشکیل شد، حجت‌الاسلام موسی برسیاه با تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تمام انبیای الهی با هدف اصلاح جامعه‌ی بشری مبعوث شده‌اند و مؤثرترین ابزار برای رسیدن به این هدف، «امر به معروف و نهی از منکر» است.

رئیس ستاد نماز جمعه دهدشت مبنای وجوب این فریضه الهی را، متون دینی، یعنی قرآن و روایات معصومین علیهم‌السلام خواند و عنوان کرد: اگر درصدد احصاء اوامر و نواهی خداوند در قرآن کریم باشیم، می‌بینیم که خداوند در موضوعات مختلف امر و نهی فرموده، بنابراین خداوند عالم خود به عنوان اولین آمر به معروف و ناهی از منکر گام برداشته است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وجوب دینی است و باید احیا شود و جایگاه ارزشمند این فریضه در جامعه باید نهادینه شود.

برسیاه با اشاره به این‌که فضیلت امر به معروف کاملاً مشهود است، ابراز دشت: مشکل در روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که اگر روش‌های اجرای این امر مهم به درستی اجرا شود تأثیرپذیری بیشتری  خواهد داشت.

وی افزود: آشنایی با مراحل امر و نهی فرد را در هر چه بهتر انجام دادن این فریضه یاری می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که شیوه شناسایی در همه امور یک هنر است اذعان داشت: بسیاری از مشکلات  موجود در سطح خانواده‌ها ناشی از عدم شناخت و نا آگاهی نسبت به آن مشکل است و چه بسا مشکلات با یک راهکار ساده حل می‌شوند و نیازی به بحث و مشاجره نیست.

وی با تشریح راهکارهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مرحله اول باید معروف و منکر را بشناسیم، بنابراین اجرای این فریضه برای کسی که جاهل به معروف و منکر است واجب نیست.

برسیاه روش و برخورد آمر به معروف و ناهی از منکر را در اثرگذاری بسیار مهم  قلمداد کرد و افزود: در بسیاری اوقات صرف امر و نهی کارساز نیست و باید در ضمن آن فایده و ضرر آن را نیز توضیح داد تا طرف مقابل انگیزه اطاعت و پذیرفتن پیدا کند.

این مسئول فرهنگی، ملایمت در گفتار و رفتار و هماهنگی در گفتار و کردار را از دیگر  راهکارهای اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و ابراز داشت: آگاهی دادن نسبت به آثار مثبت امر به معروف و نهی از منکر سبب اثرگذاری بهتر این امر مهم می‌شود.

انتهای پیام/82008/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول