اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی خبر داد

ارائه 720 مقاله در نخستین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی و محیط زیست سالم از ارائه 720 مقاله در این همایش خبر داد.

ارائه 720 مقاله در نخستین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیرا آگاه ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی و محیط زیست سالم با اشاره به این‌که از یک‌هزار و پنج مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 720 مقاله پذیرش شده است، افزود: مقالات ارائه شده در همایش در قالب چند نشست به صورت سخنرانی و در دو نوبت به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانستند حداکثر تا یکم بهمن‌ماه سال‌جاری اصل مقالات خود را با توجه به محورهای کشاورزی و توسعه پایدار، نقش استفاده بهینه از کود، سم، بذر، آب، انرژی، خاک در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم، نقش آب‌های نامتعارف در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم، نقش مدیریت پسماندها در کشاورزی پایدار و تجمع زیستی آلاینده‌های محیطی در زنجیره غذایی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

دبیر علمی این همایش ادامه داد: بهره‌برداری بهینه از منابع آب و توسعه پایدار، بهینه‌سازی فرآیند تولید محصولات کشاورزی و توسعه پایدار، سیستم‌های شبیه‌سازی در کشاورزی و توسعه پایدار، بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک و توسعه پایدار، مدیریت تلفیقی آفات، بیماری‌های گیاهی، علف‌های هرز و توسعه پایدار، بیوتکنولوژی گیاهی و نقش آن در توسعه پایدار از دیگر محورهای این همایش است.

وی ضایعات محصولات کشاورزی و توسعه پایدار، خشکسالی و تأثیرات آن بر توسعه پایدار، سیستم‌های شبیه‌سازی در کشاورزی و توسعه پایدار، مدیریت اطلاعات خاک و نقش آن در توسعه پایدار، مکانیزاسیون و اتوماسیون کشاورزی و توسعه پایدار، کشاورزی زیستی (ارگانیک) و توسعه پایدار را از دیگر محورهای این همایش ملی برشمرد.

مدیر گروه علوم زیستی مؤسسه ملی اقیانوس‌شناسی ایران افزود: هواشناسی کشاورزی و توسعه پایدار، نهاده‌های تولید و محصولات کشاورزی، نظام بیمه‌ای محصولات کشاورزی و نقش آن در توسعه پایدار، تنوع زیستی و نقش آن در توسعه پایدار کشاورزی، فناوری‌های نوین در تولید و عرضه محصول سالم، بررسی اثرات کاربرد فناوری‌های نوین (هسته‌ای، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی) در اصلاح روش‌های تولید، فناوری‌های نوین بسته‌بندی محصولات کشاورزی و دامی، نقش روش‌های نوین در تولید محصول سالم نیز از دیگر محورهایی است که علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را در این زمینه‌ها ارسال کنند.

وی با اشاره به بخش دیگری از محورهای همایش اظهار داشت: فناوری‌های نوین در مدیریت نگهداری فرآورده‌های خام دامی، چالش‌های مرتبط با فناوری نوین در تولید محصول سالم، کاربرد نانو در توسعه پایدار کشاورزی، کاربرد داده‌های رقمی ماهواره‌ای در شناسایی، پایش و مدیریت محصولات کشاورزی، محیط زیست و توسعه پایدار، کاربرد فناوری‌های نوین در محیط زیست و توسعه پایدار و سایر ایده‌های نوین در زمینه توسعه پایدار کشاورزی و محیط زیست از دیگر محورهای این همایش است.

آگاه با اشاره به تعریف فائو از توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: مدیریت و نگهداری منابع طبیعی و جهت‌بخشی تحولات فناوری و ساختار اداری به ‌طوری که تأمین مداوم نیازهای بشری و رضایتمندی نسل حاضر و نسل‌های آینده را تضمین کند، از جمله موارد مهمی است که باید جدی گرفته شوند.

وی تصریح کرد: چنین توسعه پایداری که در بخش‌های کشاورزی، جنگلداری و شیلات با حفاظت زمین، آب و ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری همراه است، تخریب محیط‌ زیست را به همراه ندارد چراکه از فناوری مناسب استفاده می‌کند و از نظر اقتصادی بالنده و پایدار و از نظر اجتماعی مورد قبول است.

دبیر علمی این همایش در پایان تأکید کرد: تیم علمی و کمیته داوران این همایش نخبگان این عرصه بودند که توانستند با موشکافی و تیزبینی، تولیدات علمی و مقاله‌های ارسالی به این همایش را مورد بازبینی قرار دهند.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول