اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر خبر داد

«روی بال رویا» در جشنواره تئاتر آفتاب اصفهان / تقدیر از عوامل توسط آموزش و پرورش استثنایی اصفهان

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر از راه‌یابی تئاتر «روی بال رویا» به دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای آفتاب ویژه معلولان که اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می‌شود، خبر داد.

«روی بال رویا» در جشنواره تئاتر آفتاب اصفهان / تقدیر از عوامل توسط آموزش و پرورش استثنایی اصفهان

امیر شیخ‌جبلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نمایش «روی بال رویا» روایت کودکی است که در تلاش برای کشف زندگی است.

وی افزود: این نمایش در فضایی تخیلی جریان دارد و ما از دریچه ذهن کودک و به کمک با حرکاتی ساده، بی‌کلام و همراه طنز و فانتزی ارتباط وی با دنیای اطراف و تجسم بخشیدن به اشیای محیط پیرامونش را مشاهده می‌کنیم.

این کارگردان تئاتر تأکید کرد: این نمایش پس از انتخاب گروهی از افراد ناشنوا و آموزش‌های تخصصی در حوزه پانتومیم و حرکت به شکل کارگاهی تولید شده است.

وی ادامه داد: در تئاتر «روی بال رویا» از پانتومیم، سایه حرکت و بازی‌های کلامی یا تئاتر فیزیکی، انیمیشن، اصوات و موسیقی استفاده شده است.

شیخ جبلی تصریح کرد: در تئاتر «روی بال رویا» تصاویر انیمیشن به شکل زنده پخش می‌شود به این معنا که نمایش زنده، داستان و کلمات با یارانه مرتبط می‌شوند که به این تئاتر دسکتاپی نیز می‌گویند.

وی ادامه داد: این تئاتر با همکاری انجمن توانخواهان آسوده ماوا، مدیریت موسسه فرهنگی اجتماعی نگار سبز زنده‌رود و برخی اسپانسرهای دیگر به صحنه رفت.

به گزارش فارس تئاتر« روی بال رویا» به طراحی کارگردانی امیر شیخ جبل در 12 شب اجرا تالار فرشچیان مورد استقبال بسیار خوب تماشاگران به ویژه ناشنوایان قرار گرفت.

گفتنی است عوامل این تئاتر پس از آخرین اجرا طی مراسمی با حضور احمد انصاری از مدیران ارشد کارخانه آرد جرعه، زهرانی مدیر مدرسه ناشنوایان اصفهان، شهرانی نماینده اداره ارشاد اصفهان، هنرمند نماینده انجمن هنرهای نمایشی و دیگر هنرمندان و مسئولان توسط  نماینده معاون استثنایی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

شیخ جبلی که مدیریت مؤسسه فرهنگی اجتماعی نگار سبز زنده‌رود را برعهده دارد پیش از این نیز تئاترهایی با همکاری مؤسسه آسوده ماوا اجرا کرده که پیغام ماهی‌ها با رویکرد تئاتر درمانی چندی پیش در اصفهان به اجرا درآمد که مورد استقبال مناسبی قرار گرفت.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول