اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تأکید کرد

انجام آزمایش ایدز و هپاتیت قبل از پذیرش معتادان در کمپ‌ ترک اعتیاد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: انجام آزمایش‌‌های ایدز و هپاتیت قبل از پذیرش معتادان در مراکز کمپ اعتیاد ضروری است.

انجام آزمایش ایدز و هپاتیت قبل از پذیرش معتادان در کمپ‌ ترک اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به همراه رئیس اداره بهزیستی این شهرستان از مراکز ترک اعتیاد فلکه نرگسی و رادک گچساران بازدید کرد.

در این بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز از جمله خوابگاه و استراحتگاه، آشپزخانه و محیط‌ های مختلف این مراکز ترک اعتیاد سرکشی شد.

بازدید مستمر شبکه بهداشت از مراکز ترک اعتیاد

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این بازدید بر لزوم انجام آزمایش و تست ایدز قبل از مراجعه و پذیرش معتادان برای ترک اعتیاد تأکید کرد.

ستار اسدپور اظهار داشت: معتادان در معرض خطر ابتلا به ویروس ایدز و هپاتیت هستند که باید از سلامتشان پیش از آغاز دوره ترک، اطمینان یافت.

وی با بیان این‌که مسئولان این مراکز ترک اعتیاد باید قبل از پذیرش معتادان، آنان را نسبت به لزوم انجام آزمایش ایدز و هپاتیت ترغیب کنند، همکاری هر چه بیشتر در این زمینه را خواستار شد.

اسدپور در بخش دیگری از بازدید خود از این مراکز ترک اعتیاد تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های مختلف نگهداری معتادان از جمله محیط‌ های طبخ غذا بسیار مهم و مورد تأکید است.

وی یادآور شد: این کمپ‌ها توسط بخش خصوصی و زیر نظر بهزیستی اداره می‌شود، اما شبکه بهداشت و درمان گچساران آماده همکاری با این مراکز است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران نظارت بر وضعیت بهداشتی و روانی این مراکز، بازدید مستمر، فراهم آوردن زمینه لازم برای انجام آزمایش بیماری‌های ایدز و هپاتیت و ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های مورد نیاز را از جمله خدمات قابل ارائه به این مراکز توسط شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد.

اسدپور عدم استفاده از استخر و حوضچه‌های شنا توسط معتادان را یادآور شد و افزود: رعایت نکات بهداشتی در مراکز ترک اعتیاد ضروری بوده و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی جامعه نسبت به عواقب و خطرات مصرف مواد مخدر، بر نقش رسانه‌ها و مطبوعات برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه تأکید کرد.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول