اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد جیرفت خبر داد

ایجاد 95 پایگاه جشن نیکوکاری در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی جیرفت گفت: در جشن نیکوکاری 25 پایگاه‌ ثابت و سیار در سطح شهر جیرفت، 20 پایگاه در مساجد و 50 پایگاه در مدرسه‌های سطح شهرستان ایجاد می‌شود.

ایجاد 95 پایگاه جشن نیکوکاری در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل امیری بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری اظهار داشت: در آستانه بهار طبیعت جشن نیکوکاری در شهرستان جیرفت با شعار «همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌های نیازمند» در سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی و هفته احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی عامل پیروزی و پشتوانه انقلاب اسلامی را ملت ایران دانست و افزود: اکنون وظیفه ما رسیدگی و توجه به قشر محروم و مستمند جامعه است و با پوشش آن‌ها توسط کمیته امداد آنچه نیاز آن‌ها است، تأمین می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد توسط امام راحل بنیانگذاری شده است، تصریح کرد: این حرکت نشان از اهمیت محرومان و توجه امام خمینی به حق و حقوق این قشر دارد.

وی ابراز داشت‌: هر ساله در اسفند ماه جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان جیرفت به منظور تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند برگزار می‌شود تا آن‌ها نیز مانند سایر اقشار جامعه سالی سرشار از آرامش را آغاز کنند.

امیری با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری به دلیل تعطیلی پنجشنبه در مدرسه‌ها روز چهارشنبه برگزار می‌شود، عنوان کرد: جشن روز نیکوکاری 17 اسفند ماه در محل میدان امام خمینی (ره) شهر جیرفت به همراه برنامه‌های شاد و مفرح برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت گفت: همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان و ستاد نماز جمعه شهرستان کمک‌های مردمی در پیاده‌روی خانوادگی و نماز جمعه جمع‌آوری می‌شوند.

امیری با اشاره به اینکه 70 درصد کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مدرسه‌ها به خود آن‌ها و 30 درصد به کمیته امداد اختصاص داده می‌شود، بیان داشت: ثبت‌نام از دانش‌آموزان حامی ایتام در مدرسه‌ها نیز توسط این کمیته انجام می‌گیرد.

وی تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار سطح شهر جیرفت را 25 پایگاه خواند و اذعان داشت: پایگاه‌های سیار در اداره‌ها، بازار و همچنین در سطح روستاها، 20 پایگاه در مساجد و 50 پایگاه نیز در مدرسه‌های سطح شهرستان ایجاد می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه این جشن در سه روز متوالی در شهرستان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در پایگاه‌های مستقر در مراکز و میدان‌های اصلی شهر قبل از سال نو در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

وی از آمادگی شهرستان جیرفت در راستای برگزاری جشن نیکوکاری خبر داد و اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برپایی باشکوه این جشن بزرگ با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها از جمله آموزش و پرورش و بسیج اندیشیده شده است.

امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم این شهرستان در امور خداپسندانه و کارهای خیر همواره پیشتاز بوده‌، امیدواریم در سال جاری نیز مانند سال‌های دیگر شاهد مشارکت حداکثری آن‌ها در این جشن باشیم.

انتهای پیام/80001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول