اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بن:

حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همه ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بن گفت: منابع طبیعی سرمایه همه مردم کشور است، و باید در حفظ و حراست آن همه مردم کوشا باشند.

حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همه ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مختاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بن که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قران کریم اظهار داشت: وقتی آیات الهی برای مومنان خوانده می‌شود به ایمانشان افزوده شده و ذکر خدا دلهایشان را می‌لرزاند چرا که هدف قرآن کریم اهل تقوا نمودن بشریت است.

وی بیکاری را یکی از معضلات این شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه امر مقدس ازدواج در این شهرستان به دلیل افزایش نرخ بیکاری به تاخیر افتاده در حالی که در قرآن چنین آمده که ازدواج موجب افزایش رزق و روزی خواهد شد.

امام جمعه موقت بن با اشاره به خانه تکانی و به استقبال عید نوروز رفتن مردم اذعان داشت: این روزها مردم با خانه تکانی به استقبال بهار می‌روند، ولی چه خوب است قبل از پاکسازی خانه‌ها ابتدا دل و ذهنتان را از کینه، خشم و خاطرات بد پاکسازی و غبارروبی کنیم.

امام جمعه موقت بن نظافت عمومی شهر را نشانه فرهنگ عمومی مردم شهر دانست و تصریح کرد: شهر بن یکی از قطب‌های پر رفت و آمد در ایام نوروز است و باید با رعایت نظافت معابر به جای دفع گردشگر، گردشگر را جذب این شهرستان کنیم.

این مسئول با اشاره به 14 اسفند روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی اذعان داشت: همه ما خانواده خویش را به گونه‌ای مهیای عید نوروز می کنیم، ولی نباید نیازمندانی که نزدیک ما زندگی می‌کنند را فراموش کنیم، نیازمند تنها به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند قلمداد نمی‌شود بلکه به کسانی که وضع مالی مناسبی ندارند باید به گونه‌ای کمک کرد.

وی همچنین با یادآوری آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری تصریح کرد: منابع طبیعی سرمایه همه مردم کشور است، و باید در حفظ و حراست آن همه مردم کوشا باشند، نباید دام‌های خود را در محل‌هایی که شهرداری در آن فضای سبز ایجاد کرده رها کرد و با آغاز فصل گشت و گذار نباید با ایجاد آتش خسارت غیر قابل جبرانی به این سرمایه ملی وارد کنیم.

امام جمعه موقت بن با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دشمن از کشورمان به شدت هراس دارد و می‌داند که ایران هرگز در مقابل مواضع دشمن عقب‌نشینی نخواهد کرد و ایران اگر چه از نظر نظامی با تدابیر رهبری جزء سه کشور برتر دنیا به شمار می‌رود ولی در حال حاضر در جنگ اقتصادی قرار دارد و امیدواریم با دعای خیر ملت از جنگ اقتصادی و نشست‌های 1+5 سربلند خارج شویم.

انتهای پیام/68006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول