اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‏آموزی فیروزکوه:

تربیت انسان‏های وارسته هدف سند بنیادین آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‏آموزی شهرستان فیروزکوه گفت: هدف سند بنیادین آموزش و پرورش، توجه به تربیت اسلامی و پرورش انسان‏هایی وارسته برای اداره آینده نظام است.

تربیت انسان‏های وارسته هدف سند بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از سازمان دانش‏آموزی شهرستان فیروزکوه، داود اسفندیار امروز به مناسبت هفته امور تربیتی اظهار داشت: امور تربیتی نهادی است که در وزارت آموزش و پرورش به همت شهیدان رجایی و باهنر تاسیس شد و تاکنون ثمرات بسیار ارزشمندی برای انقلاب داشته است.

وی افزود: هدایت و رهبری نسل جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس، فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش‏های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان‏سازی برای تصدی مدیریت‏های آینده کشور، تحکیم سازه‏های معنوی خانواده‏هایی که در آینده دانش‏آموزان با آن روبه‏رو هستند، مقابله با توطئه‏های فرهنگی استکبار و به طور خلاصه پرورش استعدادهای آینده‏سازان میهن اسلامی از جمله این خدمات است.

اسفندیار تصریح کرد: نفس انسان در آغاز آفرینش سالم، صاف و بی‏‌آلایش است و تحت هر نوع تعلیم و تربیتی که قرار گیرد، به همان سرشت درمی‌‏آید.

رئیس سازمان دانش‏آموزی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: اگر تعلیم و تربیت بر اساس فطرت پاک و استعدادهای درونی انسان باشد، انسان‏هایی پاک، وارسته و با اخلاق دینی پرورش می‌‏یابند.

اسفندیار اضافه کرد: در مقابل، اگر تربیت شخص بر فساد اخلاقی و معیارهای غیرالهی مبتنی باشد، وی به فردی فاسد و بی‏‌ایمان تبدیل می‏شود.

رئیس سازمان دانش‏آموزی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: مربی‏ای که دارای صداقت، گذشت، بزرگواری، انسان‏دوستی و دیگر کمالات اخلاقی است، می‏تواند این صفات را به دانش‏آموزان منتقل کند.

اسفندیار با بیان اینکه مربی باید عالمِ عامل باشد، گفت: اگر مربی خود دچار خصوصیات ناپسند اخلاقی باشد، هر چه در باب فضایل اخلاقی سخن بگوید، نقاط ضعف اثر منفی خود را به جای می‏گذارد و مانع پذیرش کلام او می‏شود.

رئیس سازمان دانش‏آموزی شهرستان فیروزکوه ابراز امیدواری کرد: آحاد معلمان، مربیان، مسئولان و خانواده‏ها نسبت به پرورش خصائل پاک انسانی و تربیت درست دینی دانش‏آموزان اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/2568/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول