اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیستمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد

60 فعال فرهنگی در کرمان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 60 فعال فرهنگی در استان کرمان تجلیل می‌شود.

60 فعال فرهنگی در کرمان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد اظهار داشت: کانون‌های مساجد با توجه به نقش کلیدی این اماکن مذهبی در فعالیت‌های متعدد فرهنگی، آموزشی و تبلیغی جامعه راه‌اندازی شدند.

وی بیان داشت: کانون‌های مساجد با توجه به برنامه‌هایی که در دست دارند، نقش مؤثری در بصیرت‌افزایی جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی داشته و هم راستا با بسیج مشغول هستند.

رضایی با اشاره به برنامه‌های بیستمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: ‌همایش فعالان فرهنگی مساجد در کرمان 17 اسفند ماه جاری در تالار عماد مجتمع فرهنگی عصر انتظار برگزار می‌شود.

وی آیین تجلیل از 60 فعال فرهنگی مساجد استان کرمان از جمله ائمه جماعات، مدیران مسئول، کتابداران، نخبگان فرهنگی و ... ‌را از جمله برنامه‌های این همایش عنوان کرد و ابراز داشت: در کنار این برنامه کارگاه آموزشی برای مدیران مسئول و ائمه جماعات با حضور حجت‌الاسلام رهدار استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: همایش بزرگداشت سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد علاوه بر کرمان‌ در شهرستان‌های فهرج، ریگان، راور، سیرجان و زرند نیز به صورت ویژه برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: هم‌اکنون در شمال استان کرمان 500 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال هستند که به لحاظ توسعه کمی و کیفی طی‌ دولت‌های نهم و دهم افزایش یافته است.

رضایی با اشاره به اینکه 216 باب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان در مناطق روستایی هستند، خاطر نشان کرد: در کانون‌های مساجد فعالیت‌های قرآنی مانند طرح تلاوت نور، طرح تفسیر روزانه قرآن کریم، خانه‌های نور و شکوفه‌های بهشت و آموزش زوج‌های جوان، هسته‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌شود.

‌وی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و برنامه‌های اوقات فراغت را از دیگر فعالیت‌های کانون مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: 205 باب کتابخانه باز و 100 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون‌های مساجد شمال استان کرمان برقرار است.

رضایی افزود: همچنین در حال حاضر 2 هزار مسجد در سطح استان کرمان مجری طرح تلاوت نور هستند که طی آن بعد از نماز یک صفحه از قرآن توسط قاریان برجسته قرائت و تفسیر می‌شود.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول