اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثار‌الله شیراز:

سودجویی با اصل قرض‌الحسنه منافات دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثار‌الله شیراز بر اینکه سودجویی با اصل قرض‌الحسنه منافات دارد تاکید کرد.

سودجویی با اصل قرض‌الحسنه منافات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علیرضا عارف‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم «افتتاح پایگاه مقاومت بسیج بانک مهر اقتصاد» اظهار داشت: اصل اولیه در ایجاد صندوق‌های مالی و اعتباری، کمک به نیازمندان به عنوان قرض‌الحسنه بوده است.

وی با اشاره به اقدامات برخی صندوق‌های مالی و اعتباری و بانک‌ها در انجام معاملات خودرو و خانه، با توجه به اینکه این موارد به عنوان کالای تجاری محسوب نمی‌شوند، افزود: باید خرید و فروش این اقلام به عنوان وسیله‌ای شخصی صورت گیرد، اما بعضی موسسات به دنبال سودجویی از راه این‌گونه معامله‌ها هستند که سودجویی با اصل قرض‌الحسنه منافات دارد و اگر از این طریق در پی سود باشیم، زیان حاصل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثار‌الله شیراز با تاکید بر اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه باید به نوع مراجعه‌ کنندگان خود توجه کنند، ادامه داد: این نهاد‌ها ببینند که طرف معامله آن‌ها تاجران و سرمایه‌داران‌ هستند یا طبق اصل اولیه تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه، مراجعه‌ کنندگان به آنها را نیازمندان تشکیل می‌دهند.

عارف‌پور با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه به فرمان امام‌ خمینی (ره) برای خدمت به نیازمندان به وجود آمده اضافه کرد: اگر این نهاد‌ها بر اصل ابتدایی تشکیل‌ خود که کمک به مستمندان است پایبند بودند، اکنون شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان صندوق‌ها و بانک‌های مختلف در پروژه‌هایی مانند ساختمان‌سازی، نبودیم که این نشان از رعایت نکردن دستورات شرع اسلام با توجه به جامعیت این دین در بانک‌ها و دستگاه‌های کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به حضور اطلاعات بسیج در بانک‌ها و نهاد‌های مالی گوناگون خاطرنشان کرد: کم‌کاری اطلاعات بسیج در بانک‌ها و ادارات کشور موجب بروز برخی مشکلات از جمله اختلاس‌های کلان می‌شود که لازم است این دستگاه اشراف اطلاعاتی خود را ارتقا دهد.

در ادامه این جلسه، فرمانده سپاه ناحیه بسیج ثار‌الله شیراز با اشاره به نقش بسیج در حفظ انقلاب اسلامی، بیان داشت: امام راحل، این انقلاب و دستاورد‌های آن را به بسیج و مردم سپرد که تاکنون این قشر از اعتماد این امام فرزانه، سربلند بیرون آمده است.

منصور میرزائیان با برشمردن هشت سال دفاع مقدس و توطئه‌های دشمنان در زمینه‌های گوناگون نظامی، فرهنگی، سیاسی و... تصریح کرد: آخرین ضربه و توطئه در خصومت با کشور ما، تحریم‌های اقتصادی است که غرب از آن‌ها به عنوان تحریم‌های شکننده و فلج‌کننده یاد می‌کند و با نگاهی واقع‌بینانه‌تر در ارزیابی این تحریم‌ها با معیار‌های جهانی و مادی، متوجه می‌شویم که مشکلات ناشی از این اقدامات خصمانه، کشنده است، اما با یاری خداوند متعال و تدابیر رهبر معظم انقلاب، این مسائل را بر طرف می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج ثار‌الله شیراز با یاد‌آوری سخن مقام معظم رهبری در خواندن این تحریم‌ها به عنوان پیچ خطرناک اذعان داشت: دشمنان ما با به وجود‌ آوردن این مسائل در پی ایجاد نارضایتی مردم از نظام هستند که با وجود هزینه‌های بسیار، ملت ما با تفکر بسیجی خود، با اقتدار هر چه بیشتر برای پیشرفت و تعالی کشور پیش می‌رود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول