اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های هرمزگان اعلام کرد

اعطای وام قرض‌الحسنه 100 میلیون ریالی به زندانیان پس از آزادی

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های هرمزگان در راستای ایجاد شغل، تسهیلاتی به صورت قرض‌الحسنه و تا سقف 100 میلیون ریال به زندانیان پس از آزادی از زندان پرداخت می‌شود.

اعطای وام قرض‌الحسنه 100 میلیون ریالی به زندانیان پس از آزادی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس اکبر سلیمانی امروز در بازدید از زندان میناب اظهار کرد: باید با نگاهی ویژه به ظرفیت‌های شهرستان برای اشتغال زندانیان تلاش کرد.

وی ادامه داد: شهرستان میناب از ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. باید با نگاهی تخصصی به اشتغال، طرح‌های اشتغالزایی پایدار و توجیه اقتصادی داشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از بزه‌کاری‌ها و ناهنجاری‌ها ریشه در نداشتن مهارت‌های شغلی دارد گفت: افرادی که فاقد هرگونه مهارتی باشند بدون شک برای یافتن شغل به مشکل می‌خورند و در نتیجه به اعمال خلاف قانون روی می‌آورند.

وی بر آموزش مهارت‌های شغلی در زندان تاکید کرد و افزود: باید مددجویان را به یادگیری مهارت و فن تشویق کرد چرا که چرخه اصلاح و تربیت بدون مهارت آموزی نامفهوم است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان عنوان کرد: مددجویان بعد از آزادی نیز مورد حمایت مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان قرار می‌گیرند و با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کمک فراوانی به توانمند شدن آنان می‌کند. این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و تا سقف 100 میلیون ریال به آنان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای شغل مناسب و آبرومندی باشند هیچ موقع به فکر انجام اعمال خلافکارانه نمی‌افتند و این مهم نقش بسزایی در عدم بازگشت مجدد آنان به زندان خواهد داشت.

سلیمانی در ادامه به بررسی مشکلات مددجویان پرداخت و آنان را برای شرکت در کلاس‌های حرفه آموزی زندان تشویق کردف گفت: اشتغال پایدار زندانیان از اولویت‌های مهم زندان‌های استان است و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان همچنین از وضعیت بسیار مناسب و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان میناب تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول