اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

بارندگی‌های اخیر بر منابع آب زیرزمینی هرمزگان بی‌تأثیر بوده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: بارندگی‌های فصلی اخیر تأثیر چندانی در منابع آب زیرزمینی استان نداشته است.

بارندگی‌های اخیر بر منابع آب زیرزمینی هرمزگان بی‌تأثیر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: بارندگی‌های ماه‌های اخیر تأثیر چندانی در افزایش منابع آب زیرزمینی نداشته و همچنان مشکل در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: در غرب هرمزگان به دلیل وجود گنبدهای نمکی بارندگی‌ها که به صورت آب‌های سطحی جریان پیدا کرد؛ شور و غیرقابل استفاده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: بارندگی‌های پاییزه و زمستانی درشرق هرمزگان چشمه‌سارها را به ویژه در منطقه بشاگرد به طور موقت پرآب کرد، اما به دلیل پراکنش ناموزون و عدم استمرار بارندگی‌ها و همچنین کوتاه مدت بودن این ریزش‌ها در بسیاری از نقاط استان همچنان با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم.

حمزه‌پور راهکار مقابله با خشکسالی و کاهش مشکلات بخش آب را تکمیل مجتمع‌های آب روستایی عنوان کرد و افزود: در این راستا بیش از 23 مجتمع در دست اجراست و علاوه بر این تعداد، به حداقل 10 مجتمع دیگر نیز برای مقابله با این پدیده در سراسر استان نیاز است.

وی تأکید کرد: برای تکمیل مجتمع‌های در دست احداث باید حداقل دو هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یابد.

عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اقدامات اضطراری و کوتاه مدت را نیز ضروری دانست و بیان داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان کفشکنی چاه‌های موجود، تهیه آب از منابع موجود و آبرسانی سیار نیز باید انجام شود.  

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول