اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

میناب محور مصوبات دوازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل و دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دوازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش 20 مصوبه به دنبال داشت که شهرستان ویژه میناب به عنوان محور اصلی این نشست بیشترین مصوبات را به خود اختصاص داد.

میناب محور مصوبات دوازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس احمد آخوندی امروز در نشست مذکور که در آن 20 مصوبه به تصویب اعضا رسید، اظهار داشت: با توجه به ارتقا فرمانداری شهرستان میناب به فرمانداری ویژه و ارتقا جایگاه رئیس آموزش و پرورش این شهرستان به سمت معاون مدیر کل آموزش و پرورش، از این پس این مقام به عنوان عضو دائم در نشست شورای آموزش و پرورش استان حضور خواهد یافت.

وی رفع مشکلات آب و برق تمامی مدارس روستایی و نصب 100 مخزن آب بهداشتی ظرف یک ماه از طریق اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با همکاری شرکت توزیع برق و تأمین اعتبار معاونت عمرانی استانداری را به عنوان دو مصوبه دیگر شورای آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا همچنین مقرر شد اداره کل نوسازی مدارس با هماهنگی معاونت امور عمرانی و تأمین اعتبار آن، ظرف مدت یک ماه نسبت به ایجاد 11 مدرسه به صورت احداث یا سازه‌های پیش ساخته اقدام کند.

آخوندی ادامه داد: تأمین اعتبار احداث یک هنرستان کشاورزی مجهز و پژوهش‌سرای دانش آموزی در کمیته برنامه‌ریزی استان و شهرستان میناب و همچنین مکاتبات لازم با وزارت جهت راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش بنذرک در شهرستان میناب از دیگر مصوبات شورا بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش همچنین با اشاره به صدور مجوز احداث نمایندگی آموزش و پرورش در شهر هشتبندی و بخش توکهور شهرستان میناب، خاطر نشان کرد: در این راستا مقرر شد اداره کل نوسازی مدارس جهت در نظر گرفتن فضاهای اداری این دو نمایندگی اقدامات لازم را به عمل آورد.

آخوندی یادآور شد: با توجه به تامین زمین اردوگاه دانش آموزی در شهرستان میناب مقرر شد جهت تجهیز کامل اردوگاه پس از ارائه طرح پیشنهادی توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب، اداره کل نوسازی برآورد هزینه‌ها را انجام و در خصوص تأمین اعتبار آن تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تهیه دو هزار و 700 میز و نیمکت و صندلی دسته‌دار ظرف مدت دو هفته جهت تجهیز مدارس شهرستان میناب، تکمیل سالن‌های ورزشی روستاهای حکمی، تیاب، جوشکی، احداث 152 باب نمازخانه در مدارس شهرستان میناب از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش بود ویژه شهرستان میناب بود.

وی ادامه داد: رفع نیازهای دانشگاه فرهنگیان و همچنین عضویت روسای پردیس دختران و پسران این دانشگاه در شورای آموزش و پرورش بخشی دیگری از مصوبات دوازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان را تشکیل داد.

آخوندی همچنین اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و استقبال از مهمانان نوروزی مقرر شد تمامی مدارس مجری ستاد اسکان که در کنار آنها شبکه آب و فاضلاب وجود دارد به ویژه مدارس ناحیه یک و دو بندرعباس به این شبکه متصل شوند.

وی گفت: در این راستا همچنین مصوب شد اداره کل میراث فرهنگی اعتباراتی مبنی بر تجهیز و تعمیر ملزومات ستاد اسکان فرهنگیان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

به گفته آخوندی، در بحث موارد اسکان همچنین مقرر شد شهرداری‌های استان در خصوص جمع آوری و دفع زباله روزانه از مدارس مجری طرح و همچنین نصب بنر و بیلبورد تبریک در میادین شهر و روشنایی معابر با آموزش و پرورش همکاری کنند.

احداث حمام و سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته در مدارس مجری طرح از سوی اداره کل نوسازی مدارس، بازدید از تأسیسات برقی مدارس و رفع مشکلات احتمالی از سوی سازمان آتش نشانی و اداره برق و تمهید مقدمات لازم از سوی پلیس جهت تأمین امنیت مدارس مجری طرح اسکان نیز بخش دیگری از مصوبات بود که دبیر شورای آموزش و پرورش استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول