اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

محوریت اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: محوریت و اصالت اقتصاد مقاومتی توجه جدی به تولید داخلی با راهکارهای کیفی‌سازی و برندسازی این تولیدات است.

محوریت اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشاد سلیمی در همایش اقتصاد مقاومتی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و توجه به شیوه‌‌ها و ابزارهای عملیاتی کردن این مفهوم ارزشی تاکید دارند چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشورمان را از وابستگی‌های اقتصادی نجات دهد.

وی تصریح کرد:‌ به رغم توسعه و رشد حقیقی بخش‌های علمی، فرهنگی و حتی سیاسی و مؤلفه‌های دیگر ما همچنان نتوانستیم به اقتدار و صلابت اقتصادی در عرصه جهانی و بین‌المللی دست یابیم که در مسیر رسیدن به این هدف‌گذاری رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که شاهکار برطرف‌کننده آسیب‌ها و تهدیدهای اقتصادی و نارسایی‌های حوزه تحریم می‌باشد.

سلیمی با یادآوری اینکه روز به روز حرکت‌ها و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران مایه نگرانی و ترس و واهمه جبهه کفر شده است، خاطر نشان کرد:‌ ما اگر بتوانیم در حوزه اقتصاد با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و رویکرد کیفی وظیفه خطیرمان را انجام دهیم به یقین قادر می‌باشیم دشمن را در این عرصه نیز مات کنیم.

این مسئول یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر نیروی انسانی کار بلد و محققان و پژوهشگران ممتاز و تراز اول توصیف کرد و ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی به مانند حوزه اقتدار علمی، دفاعی و... می‌توانیم به جوانانمان تکیه کنیم تا کشور از این مرحله عبور کرده و به سمت حرکت‌های تأثیرگذار میدانی در تکاپو و تحرک واقعی باشد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما با برگزاری این همایش تلاش می‌کنیم تا اصالت موضوع اقتصاد مقاومتی را شایسته و مطلوب تبیین کرده و راهکارهای آسیبی در این حوزه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ایام پایانی سال و روزهای آخر از سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را یادآور شد و بیان کرد: نباید چنین حرکتی را محدود و محصور در سال خاص و زمان معینی کنیم بلکه بهتر است در گذر از تحریم‌ها و عقبه‌های سخت همچنان به شاخصه کار و تلاش بیشتر و حضور در سنگر سازندگی اهتمامی جدی داشته باشیم.

سلیمی در ادامه از ارسال 47 مقاله به دبیرخانه همایش اقتصاد مقاومتی خبر داد و یادآور شد: چهار مورد از این مقاله‌ها در قالب سخنرانی ارائه شد که در آن بر پیش‌بینی راهکارهای عملیاتی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های آن تاکید شده بود.

انتهای پیام/62001/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول