اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام تأکید کرد

لزوم آماده‌سازی باغ عمران در چرام جهت استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام با اشاره به امنیت باغ چشمه بلقیس گفت: آزادی و عمومی شدن باغ عمران جهت استفاده مسافران از امکانات و فضای این باغ ضروری است.

لزوم آماده‌سازی باغ عمران در چرام جهت استقبال از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان چرام با ذکر حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: اگر انسان‌ها یک روز بر سر دو راهی دین و دنیا قرار بگیرند، دو گروه هستند که یکی دین را کنار گذاشته و به سراغ دنیا می‌روند و گروه دیگر با نادیده گرفتن دنیا به دین خود می‌پردازند.

امام جمعه چرام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 و با بیان این‌که در چند روز گذشته شاهد برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان کشورمان با گروه 1+5 بودیم، اظهار کرد: آنچه در این مذاکرات نمود داشت این بود که تیم مذاکره کننده کشورمان اعلام کردند که گروه 1+5 واقع نگرتر شده‌اند و به رویکرد منطقی روی آورده‌اند.

وی چند نکته در این زمینه را قابل ملاحظه دانست و افزود: اولأ باید بدانیم که مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و همه بد خواهان می‌دانند که ما هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که آنان از الگو شدن کشور اسلامی برای سایر کشورها در هراس هستند، عنوان داشت: نکته دوم این است که این مذاکرات از نظر آنان نباید پایان یابد چرا که در این صورت بهانه‌ای برای تحریم و فشار بر کشور ما را ندارند، بنابراین هر چند وقت یک‌بار دست به مذاکره می‌زنند.

وی افزود: آنچه که اهمیت دارد این است که آنان گمان می‌کردند بر اثر تحریم‌ها و فشارها ما دست از انرژی‌ هسته‌ای بر خواهیم داشت اما این مطلب هم محقق نشد بلکه بر اثر مقاومت و ایستادگی مردم و مسئولان بر حق مسلم خود، دشمنان چاره‌ای جز پذیرفتن حق ما و منطقی نگاه کردن به مسئله هسته‌ای ندارند و به فضل خداوند و بر اثر ایستادگی مردم و ملت، روزی خواهد آمد که ایران هسته‌ای را بپذیرند.

حجت‌الاسلام طزری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره ) اذعان داشت: یکی از درایت‌ها و تدبیرهای بی‌نظیر امام (ره ) ایجاد و تشکیل کمیته امداد بود که وظیفه اصلی آن کمک و مدد رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد.

خطیب جمعه چرام با بیان این مطلب که اسلام  بر کمک به هم‌نوع و خصوصاً اقشار کم‌ درآمد تأکید بسیار کرده  که این امر را کمیته امداد بر عهده گرفته است، گفت: کمیته امداد تاکنون منشأ خدمات بسیاری به این اقشار بوده است.

وی اضافه کرد: این مطلب به معنای این نیست که ما در مقابل ضعیفان و فقرا وظیفه‌ای نداریم بلکه این یک وظیفه همگانی است و همه ما در مقابل مستمندان و اقشار آسیب‌پذیر وظیفه داریم.

طزری در ادامه با اشاره به مسائل عید نوروز ابراز کرد: چرام یکی از شهرهایی است که در مسیر قرار دارد اما هنوز در بعضی جهات آمادگی کامل ندارد.

این مسئول فرهنگی به بحث تنظیم بازار اشاره داشت و با بیان این‌که قسمتی از گرانی عمومی است، خاطرنشان کرد: بخشی از گرانی رایج منطقه‌ای است که باید نظارت را تشدید و کنترل کرد چرا که آبروی شهر در میان است.

امام جمعه چرام نان را یکی از مسائل ضروری دانست و با تأکید این‌که نانوایی‌ها باید در ساعت مقرر قانونی پخت داشته باشند، خواستار تعدیل در تعطیلات نانوایی‌ها شد.

وی با اشاره به امنیت باغ چشمه بلقیس، خواستار آزادی و عمومی شدن باغ عمران جهت استفاده مسافران از امکانات و فضای این باغ شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با تأکید بر این مطلب که نباید بدنامی از منطقه ما در ذهن مسافری پیش بیاید، متذکر شد: سعی کنیم میزبان خوبی برای مسافرانی که از منطقه ما عبور و دیدن می‌کنند باشیم چرا که اگر یک خاطره خوش داشته باشند باعث تشویق دیگران شده و گردشگران در منطقه ما افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/82002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول