اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

300 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد همدان کتابخانه دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان از تجهیز 300کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان به کتابخانه خبر داد.

300 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد همدان کتابخانه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، خسرو بیات صبح امروز در آیین افتتاح خانه دیجیتال عترت و کتابخانه کانون مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرابی تویسرکان، در جمع مسئولان و مدعوین استانی و شهرستانی، اظهار داشت: کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در پی تحقق اهدافی هدفمند و برای اثرگذاری و احیای کارکرد اصلی مسجد شکل گرفت.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان با بیان این‌که فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد مقابله با ناتوی نرم فرهنگی دشمن است، اظهار داشت: یکی از ابزارهای مبارزه با جنگ نرم استکبار، احیای نقش مساجد در فرهنگ آحاد جامعه به ویژه در عصر کنونی است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان کانون فرهنگی ـ هنری مساجد را عامل تجلی استعدادها و تربیت نیروی انسانی مؤمن و توانمند خواند و گفت: کانون‌ها اهداف اصیل مبانی و معارف غنی دین اسلام را در راستای ترغیب و تشویق نیروی جوان، پویا و مشتاق ترویج و اشاعه دهند.

وی با اشاره به این‌که کانون مساجد سال 71 توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است، افزود: مساجد محور بنیادی و مهم وحدت و همدلی اقشار جامعه است و این مهم از زمان صدر اسلام، مرکزی برای اتحاد مردم بوده است پس می‌طلبد ما از این طرفیت ارزشی استفاده راهبردی داشته باشیم.

بیات با بیان این‌که عمده‌ترین رویکرد کانون با محوریت جوانان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: هیچ پایگاهی از مسجد محکم‌تر نیست پس با جذب جوانان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد می‌توان گامی بسیار مهم را در راستای خنثی ‌کردن برنامه‌ها و ترفندهای دشمنان برداشت.

وی تأکید کرد: تحقق فرامین رهبری در راستای به‌کارگیری بهینه و حداکثری تکنولوژی و فناوری اطلاعاتی نوین برای دستیابی به اهداف نظام و سند چشم‌انداز کشور، رویکرد محوری ایجاد خانه‌های دیجیتالی است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان هدف از راه‌اندازی این خانه فرهنگی دیجیتال را ارائه اینترنت پاک، بازی‌های رایانه سالم و نرم‌افزارهای اسلامی کاربردی و فراهم‌سازی بستری برای دسترسی آسان نسل جوان به نیازهای روز و دیگر اقشار مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که کانون فرهنگی ـ هنری مساجد شهرهای تویسرکان و ملایر مجهز به خانه دیجیتال شده‌اند، خاطرنشان کرد: 12 نقطه شهرهای استان برای ایجاد خانه دیجیتال مستعد هستند که از این نقاط شناسایی شده با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی در کانون مساجد خانه‌های فرهنگی دیجیتال در آینده‌ای نزدیک در شهرهای استان ایجاد خواهد شد.

بیات با اشاره به فعالیت 36 کانون فرهنگی در شهرستان تویسرکان، اظهار داشت: تویسرکان تاکنون در بخش‌های مختلف توانسته با استفاده کاربردی از کانون فرهنگی مساجد نظیر ایجاد کتابخانه، بهره‌مندی‌های زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کتابخانه کانون مسجد حضرت‌ ابوالفضل (ع) با پنج  هزار جلد کتاب در موضوعات متفاوت و محتوایی غنی از امروز پاسخگوی نیاز کودکان، نوجوانان و جوانان است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی همدان افزود: ایجاد کتابخانه‌ها در مساجد یک فرصت ارزشمند با کارکردهای تأثیرگذار مانند ترویج احکام و آموزه‌های دینی ضمن ارتقای سطح علمی نسل جوان، آگاهسازی و اطلاع‌رسانی، تشویق و ایجاد انگیزه برای شناخت و درک مبانی و مفاهیم دینی و ... قلمداد می‌شود.

وی در پایان از برخورداری 300 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد همدان از کتابخانه خبر داد و افزود: کتابخانه‌ها همانند یک پل ارتباطی بین نسل جوان و نوجوان، می‌تواند آن‌ها را با حضور در فضای روحانی و دینی و استفاده از منابع موجود در حوزه‌های مختلف به درجات عالی معنوی و علمی سوق دهد.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول