اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی اعلام کرد

فعالیت 300 کانون فرهنگی در مساجد کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فعالیت 300 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان خبر داد.

فعالیت 300 کانون فرهنگی در مساجد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان با داشتن 2 هزار و 94 مسجد و 300 کانون فرهنگی و هنری از استان‌های مطرح و نمونه کشور است.

وی با اشاره به اهمیت مساجد در دین مبین اسلام و قرآن کریم، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین قدم خود را از سطح مساجد برداشته است و این مکان مذهبی بهترین مامن برای مسلمانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مساجد در دوران دفاع مقدس هم مکان فعالیت و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ بود، تصریح کرد: در شرایط امروزی که جنگ فرهنگی حاکم است فعالیت‌های مسجدی باید پررنگ‌تر شود.

میمنت‌آبادی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 18 اسفندماه سال 1371 به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، اضافه کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در سال 1373 در استان کردستان نیز تشکیل که در مدت 16 سال 99 کانون فرهنگی ایجاد شد اما در دو دولت نهم و دهم 201 کانون به تعداد کانون‌های قبلی اضافه شد.

به گفته وی، دو سوم کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح مساجد روستاها مستقر شده و هم‌اکنون 12 کانون تخصصی در استان فعالیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه تقویت فعالیت‌های قرآنی با نگاه ویژه به تلاوت و تفسیر قرآن کریم، استمرار برنامه‌های آموزشی در کانون‌های فرهنگی، تلاش در راستای حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی و دیجیتال، آغاز فعالیت نخبگان قرآنی و افزایش چتر حمایتی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سیاست‌های ویژه این نهاد است.

میمنت‌آبادی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: توزیع و تفسیر دو جلدی و نرم افزار قرآنی، راه‌اندازی حلقه‌های تفسیر قرآن، اجرای طرح 1446 برابر سهمیه امسال برای 40 کلاس، اعزام 6 نفر از مدرسان قرآنی به مشهد مقدس، برگزاری محافل قرآنی در ایام مختلف، برگزاری طرح نردبان آسمان با موضوع نهج‌البلاغه برای مدرسان قرآنی و برگزاری جلسات تخصصی تجویز قرآن کریم و برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

وی برگزاری جشنواره مدهامتان، جشنواره دهه فرهنگ کرامت و رضوی، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در طول سال در تمامی شهرستان‌ها و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در 251 کانون فرهنگی و هنری و 502 کلاس به ظرفیت 12 هزار نفر، اجرای طرح مهر بیکران در شهرستان قروه با محوریت دعای عهد، تشویق و ترغیب کانون‌های مساجد به فضای مجازی و راه‌اندازی 20 کارت الکترونیکی و تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در طول سال را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: همچنین در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نیز برگزاری دوره آموزشی حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، برگزاری گردهمایی مدیران ارشاد به منظور آموزش و توجیه و تبیین آنها در امر فعالیت‌های قرآنی و اجرای دو طرح پژوهشی با عنوان نماز و شیوه توسعه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری انجام شده است.

میمنت‌آبادی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از 17 اسفندماه جاری به مدت یک هفته در محل نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج خبر داد و اظهار کرد: همچنین در 17 اسفندماه مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی در پایان  به کسب مقام نخست مهرداد احمدی شاعر کردستانی در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش شعر نو، نیمایی و سپید اشاره و خاطر نشان کرد: همچنین فیض‌الله پیری روزنامه‌نگار جوان کردستانی در نوزدهمین جشنواره مطبوعات، نشریات و خبرگزاری‌ها عنوان سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/79005/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول