اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کوله‌باری از خاطرات

کاروان راهیان نور، ویژه فعالان رسانه به همدان رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: کاروان راهیان نور، ویژه اصحاب رسانه و هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس که از 10 اسفند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده بودند به همدان بازگشت.

کاروان راهیان نور، ویژه فعالان رسانه به همدان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمدجواد زمردیان اظهار داشت: این اردو با هدف تقویت بنیه معنوی اصحاب رسانه، نویسندگان و هنرمندان مرتبط با این اداره کل، با حضور 53 نفر شامل 24 نفر از خواهران و 29 نفر از آقایان در مناطق عملیاتی جنوب برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد 21 خبرنگار، هشت نویسنده و هنرمند، چهار نفر از گردآورندگان اسناد دفاع مقدس، شش راوی و جانباز دوران دفاع مقدس و همچنین عوامل اجرایی حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: این سفر زیارتی سیاحی به مناطق عملیاتی جنوب کشور با هدف آشنایی بیشتر با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان، مردم غیور و انقلابی جنوب کشورمان و همچنین شیوه زندگی آنها در مراکز نظامی، مناطق عملیاتی و پشت جبهه بوده است که به مدت چهار روز صورت پذیرفت.

وی افزود: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد و شهرها و یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب همچون مقبره دانیال نبی، پادگان شهید علی محمودوند و زیارت پیکر 15 شهید تازه تفحص شده، آستان مقدس علی بن مهزیار، یادمان عملیات خیبر(طلائیه)، یادمان عملیات بدر در منطقه هور، بیمارستان صحرایی امام رضا(ع)، یادمان هویزه، مقتل شهید آوینی و 120 شهید در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی (فکه)، مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول، آستانه مقدس سبز قبا، تأسیسات سد عظیم دز و پایگاه چهارم شکاری شهید وحدتی دزفول مورد بازدید زائران راهیان نور همدان قرار گرفت.

زمردیان افزود: برای شرکت در این اردو از قریب به 53 رسانه دیداری و نوشتاری استان که در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس همکاری داشته‌اند برای حضور در اردو دعوت شد. 

وی اعلام داشت: برنامه‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی از قبیل مشاعره، دل‌نوشته، انتخاب بهترین خاطره و روایت، سفرنامه، گزارش و خبر، عکاسی، پرسش و پاسخ و... در طول سفر برگزار شد که بهترین آثار برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب و در مراسمی که در نظر است بعد از سفر برگزار گردد، تقدیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه حضور اصحاب قلم، رسانه و هنرمندان در این برنامه فرهنگی معنوی سرآغازی برای همکاری و حمایت‌های معنوی بیشتر مدافعان حریم ولایت و خلق آثاری در خور تحسین در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

کاروان راهیان نور ویژه فعالان رسانه، قلم و هنرمندان استان همدان از صبح پنج شنبه 10 اسفند با اجرای مراسم افتتاحیه در اتوبوس آغاز و مراسم اختتامیه نیز در شامگاه یکشنبه در مسیر بازگشت به همدان همراه با رونمایی از کتاب «مسیر عشق» تألیف سرهنگ پاسدار سید علی مساواتی برگزار شد.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول