اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوعی اقدم:

آشنایی با اهداف شهدا مهم‌ترین هدف راهیان نور است

خبرگزاری فارس: رحیم نوعی اقدم گفت: اعزام دانشجویان به مناطق جنگی جنوب کشور می‌تواند آنان را با اهداف شهدا بیشتر آشنا کند و همین امر موجب ارتقای روحیه معنویشان شود.

آشنایی با اهداف شهدا مهم‌ترین هدف راهیان نور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رحیم نوعی‌ اقدم در افتتاح اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور که در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، با بیان اینکه رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در راه خدا جهاد کردند، اظهار داشت: افرادی که برای بازدید به مناطق جنوب کشور اعزام می‌شوند باید با بازدید از این مناطق از این ویژگی‌های رفتاری شهدا الگوگیری کنند تا بتوانند راه آنان را ادامه دهند.

وی متذکر شد: اقشار مختلف جامعه از اهداف شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیرند تا با تأسی از آنان بتوانند راهشان را با قدرت ادامه دهند.

همرزم شهید مهدی باکری با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه «ای پیامبر اکرم (ص) به امت من بگو هر کس من را بخواهد مرا می‌یابد و هر کس مرا دوست داشته باشد عاشقم می‌شود»، اذعان داشت: این حدیث نشان‌دهنده این مطلب است که هر کسی بخواهد خدای خویش را بشناسد و او را درک کند خداوند متعال به او کمک می‌کند تا او را بهتر بشناسد و با هدایت کردن او در راه درست موجب سعادتمندی بنده‌اش در دنیا و آخرت می‌‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شناختن خدا و حرکت کردن در مسیر الهی از مهم‌ترین آثار فرهنگی و معنوی اردوهای راهیان نور است، اضافه کرد: این اردوها فرصت مناسبی است تا هر فردی بتواند با اهداف شهدا آشنا شود و با تحقق این هدف بیشتر با پروردگارش ارتباط معنوی و الهی برقرار کند.

وی اذعان داشت: رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با اطاعت از فرمان‌های امام خمینی (ره) در جبهه‌های جنگ شجاعانه مقابل دشمنان اسلام ایستادند که این مهم بیانگر مطیع بودن آنان از ولایت‌ فقیه است.

نوعی‌ اقدم متذکر شد: اکنون نیز مردم ایران با اطاعت از فرمان‌های مقام معظم رهبری در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان شجاعانه ایستاده‌اند و هرگز لحظه‌ای در پیروی از ایشان کوتاهی نمی‌کنند که نشان‌دهنده مطیع بودنشان به ولایت‌ فقیه است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران طبق فرمان رهبر فرزانه انقلاب با هدف آشنایی آحاد جامعه با شهدا کاروان‌های راهیان نور برپا کردند تا بتوانند اقشار مختلف جامعه را با اهداف شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از افراد خاص عنوان می‌کنند که ما مطیع امام خمینی (ره) هستیم و در اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب حرف داریم، اظهار داشت: آنان به دروغ عنوان می‌کنند که مطیع رهبر کبیر انقلاب هستند چراکه ایشان زنده نیستند که برای این افراد چارچوب تعیین کند به همین دلیل این دروغ را می‌گویند تا از فرمان‌های رهبر فرزانه انقلاب اطاعت نکنند و به منافع دنیایی خودشان برسند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب راه اهل‌ بیت (ع)، شهدا و رهبر کبیر انقلاب ادامه می‌دهند، ابراز داشت: ایشان شجاعانه در برابر دشمنان از ارزش‌های اسلامی و دینی دفاع می‌کنند و لحظه‌ای از اهدافشان دست بر نمی‌دارند.

همرزم شهید مهدی باکری با بیان اینکه اکنون آمریکا فشارهای بسیاری را علیه ایران تحمیل می‌کند تا بتواند این کشور را تسلیم خود کند، اذعان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در برابر تهدیدهای این دشمنان اسلام مقتدرانه ایستاده است و با تدبیر و بصیرت این کشور را اداره می‌کند و هرگز در برابر آنان تسلیم نمی‌شود.

شهید خرمشهری مطیع ولایت‌ بود

وی در خصوص شهید فاطمه خرمشهری عنوان کرد: این شهید اسیر دشمنان بعثی شده بود که توانست در اسارت فرار کند و به دفتر امور بین‌المللی پناهندگان در بصره مراجعه کند چرا که طبق قانون هر اسیری که فرار و به این دفتر پناهنده شود آزاد است ولی دشمنان این قانون را نقض کردند و این شهید را دوباره اسیر کردند.

وی اضافه کرد: شهید فاطمه خرمشهری باز چند بار از اسارت فرار می‌کند که دشمنان بعثی موفق به دستگیری او می‌شوند و آنقدر او را می‌زنند که بیهوش می‌شود و سپس فرمانده بصره به او پیشنهاد می‌دهد که اگر می‌خواهی دیگر تو را مورد ضرب و شتم قرار ندهیم یک کلمه به امام خمینی (ره) ناسزا و توهین کن که این شهید به ظاهر این پیشنهاد را قبول کردند.

همرزم شهید مهدی باکری ادامه داد: خبرنگاران دوربین‌های خود را آوردند تا توهین کردن شهید فاطمه خرمشهری را به رهبر کبیر انقلاب فیلمبرداری و ضبط کنند اما وقتی که فرمانده بصره از این شهید خواست تا به رهبر کبیر انقلاب توهین کند ایشان در پاسخ از اهداف امام خمینی (ره) دفاع و به صدام حسین ناسزا گفت که در این هنگام این فرمانده عصبانی و دستپاچه شد و با سلاح کمری ایشان را شهید کرد.

وی اذعان داشت: شهید خرمشهری در برابر شکنجه‌ها و آزارهای دشمنان شجاعانه ایستاد و لحظه‌‌ای از ارزش‌های اسلامی و در دفاع از ولایت‌ فقیه خود کوتاه نیامد که این بیانگر مطیع بودن این شهید بود.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول