اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی یادمان پدر علم مردم‌شناسی ایران – 9

صالح‌نیا: تکریم فرهیختگان تجلیل از علم و آگاهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: تکریم و تجلیل از اندیشمندان و فرهیختگان در حقیقت تجلیل از علم، آگاهی، بینش و روشنایی است.

صالح‌نیا: تکریم فرهیختگان تجلیل از علم و آگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا در حاشیه آیین بزرگداشت استاد محمود روح‌الامینی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه اظهار داشت: همایش بزرگداشت این استاد که از چهره‌های ماندگار و از اساتید دانشگاه‌های کشور بود با شکوه خاص و در شأن آن استاد برگزار شد.

وی افزود: این همایش تجلیل از یک شخص نیست، بلکه تکریم و تجلیل از شخصیت انسانی است که سال‌های متمادی عمر گرانمایه خود را در راه کسب علم و دانش صرف کرد تا بتواند اندوخته‌ها و تجربیات خود را به نسل‌های آینده منتقل کند و شخصیت استاد روح‌الامینی علم، دانش، تجربه و انتقال آن به نسل آینده است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: تجلیل از فرهیختگان تجلیل از علم، آگاهی، بینش و روشنایی است، چرا که ما در مکتبی پرورش یافته‌ایم که در آن به احترام به بزرگان و تجلیل از آنان بسیار تأکید شده است و در این راستا ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در تجلیل از بزرگان علم و ادب پیشگام بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: حرکت استاد روح‌الامینی از کوهبنان به تهران و از آن جا به فرانسه برای کسب علم و دانش بیشتر و بالاتر در واقع دستور دین و نبی مکرم اسلام (ص) است، چرا که در اسلام آمده است که دنبال علم باشید، هر چند در چین باشد.

صالح‌نیا عنوان کرد: با توجه به وجود استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان پرتوان و پرتلاش در عرصه علم‌آموزی امیدواریم در آینده صدها روح‌الامینی در این منطقه داشته باشیم و رسیدن به این هدف عالی با توجه به استعدادهای فراوانی که در این شهر سراغ داریم؛ برای ما میسر است.

وی در پایان بیان داشت: درصد قبولی بالای دانش‌آموزان کوهبنانی در کنکور سراسری و کسب رتبه‌های دو رقمی، سه رقمی و پذیرش در بهترین رشته‌های دانشگاهی بسیار امیدوارکننده است و این خود نشانی از لیاقت جوانان فرهنگی استان برای پیشرفت، رشد و تعالی دارد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول