اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جهرم:

سرقت و طلاق آسیب‌های اجتماعی جهرم است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جهرم گفت: سرقت از اماکن، طلاق، مواد مخدر و ضرب و شتم عمدی از جمله آسیب‌های اجتماعی در جهرم است.

سرقت و طلاق آسیب‌های اجتماعی جهرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، احمد برومندی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ویژه کارکنان ادارات این شهرستان اظهار داشت: در ماده دوم قانون مجازات اسلامی بیش از 100 عنوان مجرمانه نوشته شده است.

وی با بیان اینکه جرم و جنایت مربوط به یک جامعه ویژه نیست، افزود: این مهم در تمام جوامع بشری وجود دارد و منوط به فقیر و غنی نبوده بلکه مرتبط با تمام اقشار جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب جهرم با اشاره به آمار بالای تصادفات در این شهرستان، ابراز داشت: بدون تامین امنیت احقاق عدالت امکا‌ن‌پذیر نمی‌شود و این مقوله لازمه پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی در جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت جامعه در گرو امنیت آن است، بیان داشت: مجازات تنها برای تامین امنیت در جامعه کافی نیست و امروز کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای برقراری امنیت به سمت پیشگیری از جرائم بروند.

برومندی با اشاره به دستورالعمل قوه قضائیه مبنی بر همکاری تمام دستگاه‌ها با مراجع قضایی در امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: در جهرم نیز 18 ارگان دولتی عضو ستاد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی هستند و تاکنون جلساتی در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به مشخص شدن جرائم خاص در جهرم، خاطرنشان کرد: سرقت از اماکن، طلاق، مواد مخدر و ضرب و شتم عمدی از جمله آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم این موارد مورد ارزیابی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب جهرم با بیان اینکه مجازات افراد متخلف هزینه‌های بسیاری را برای جامعه در بر دارد، متذکر شد: پیشگیری باید به گونه‌ای انجام شود که تاثیر آن بیشتر از مجازات باشد.

این مسئول عدم آگاهی را از جمله موارد آلودگی افراد به جرم و جنایات دانست و اذعان داشت: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و برای تحقق این امر تمام افراد و نهادها باید تلاش کنند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول