اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد اسلامی رامسر خبر داد

معرفی رامسر به عنوان محور منطقه گردشگری اسلامی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر گفت: رامسر به عنوان منطقه گردشگری اسلامی معرفی می‌شود.

معرفی رامسر به عنوان محور منطقه گردشگری اسلامی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامسر صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد.

دستور کار این جلسه که به دبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر برگزار شد، بررسی اجمالی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی و چگونگی اجرای آنها از ابتدای سال 91 تا بهمن 91، برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات نوروزی و بزرگداشت ایام فاطمیه بود.

محمد شریفی تشکیل کارگروه مدیریت فرهنگی، تشکیل کارگروه نام‌گذاری اماکن، هماهنگی با اداره صنعت و معدن و تجارت درباره استعلام تاییدیه نام اماکن فرهنگی و اصناف از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از صدور جواز کسب، مکاتبه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره نگارش تابلوهای اماکن عمومی و فرهنگی به سه زبان فارسی- عربی- انگلیسی برای رفاه حال مسافران داخلی و خارجی را از جمله موارد مورد پیگیری و اجرایی شده این شهرستان نام برد.

وی همچنین تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن برنامه‌های مناسبتی عید نوروز با حفظ شأنیت ایام فاطمیه مورد تأکید است.

در ادامه امام جمعه رامسر و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت: برنامه‌های ایام فاطمیه و نوروز 92 که در سطح شهرستان برگزار می‌شود به‌صورت متمرکز باشد.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی در ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگرپذیری رامسر و همچنین بعد مذهبی این شهرستان تصریح کرد: شهرستان رامسر با دارابودن مواهب طبیعی، تاریخی، اماکن متبرکه و مذهبی و همچنین قهرمانان ملی و سرداران رشید اسلام در دفاع مقدس، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داشته که می‌تواند برای اجرایی شدن منطقه آزاد گردشگری اسلامی در کشور مطرح شود.

در ادامه فرماندار رامسر نیز بیان داشت: ستاد تسهیلات سفر از 20 اسفند با حضور کمیته‌های 9 گانه به دبیری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شروع می‌شود و فعالیت آن تا 14 فروردین ادامه دارد.

رستم زرودی بیان داشت: حضور پررنگ‌تر نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها در روز چهارشنبه‌سوری مورد تأکید است و باید تمامی اقدامات برای هرچه کمتر آسیب‌های احتمالی و مشکلات اجتماعی صورت گیرد.

وی همچنین بر نظارت بیشتر اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای اسکان مسافران به ویژه اتاق‌های استیجاری تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش نیز برای آماده‌سازی و تجهیز کلاس‌ها برای اسکان مسافران فرهنگی اقدام کند.

انتهای پیام/86024/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول