اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 13

نوروزی: کمیته‌های گردشگری روستایی در گلستان فعال شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه ستادهای نوروزی کمیته گردشگری روستایی در استان گلستان فعال شد.

نوروزی: کمیته‌های گردشگری روستایی در گلستان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان‌ حسن نوروزی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته گردشگری روستایی استان گلستان اظهار داشت: تشکیل کمیته‌ها با هدف خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی و معرفی فرهنگ غنی نشأت گرفته از سابقه تاریخی باشکوه استان و تغییر مثبت چهره روستاها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری در محدوده روستاهای استان و افزایش تردد در آبادی‌ها موضوع ساماندهی گردشگری در این مناطق در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

نوروزی ادامه داد: برون‌رفت اجرای این طرح، ترسیم تصویری مثبت از استان زیبا و تاریخی گلستان در ذهن گردشگران و ماندگاری بیش از پیش آنان در این دیار بهشتی است.

ابلاغ شیوه‌نامه ستادهای نوروزی به فرمانداری‌های تابعه گلستان

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان  با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه ستادهای نوروزی به فرمانداری‌های تابعه استان یادآور شد: شیوه‌نامه با توجه به وضعیت خاص هر منطقه تنظیم و برای آن فرمانداری ارسال شده است.

به گفته نوروزی؛ در این طرح دهیاران با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، ضمن معرفی مناطق گردشگری روستا با استفاده از ابزارهای در اختیار نسبت به هماهنگی‌های لازم برای تامین امنیت مناطق روستایی و سکونت مسافران اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: در این طرح مرمت حفاری معابر، ترمیم موزاییک فرش پیاده‌روها، تعمیر شیرآلات، لوله‌های آب و فاضلاب تا قبل از 20 اسفند ماه سال‌جاری انجام و تا پایان تعطیلات انجام این امور تعطیل خواهد بود.

هشداردهنده‌های لازم نصب و به نحو مقتضی به مسافران اطلاع‌رسانی شود

عضو ستاد استقبال ایمن از بهار استان گلستان با تاکید بر برنامه‌ریز‌ی مناسب برای کاهش اثرات مخاطرات طبیعی خاطرنشان کرد: در شیوه‌نامه ابلاغی با توجه به وجود مکان‌های با احتمال خطر در روستاها و اطراف آن تصریح شده؛ هشداردهنده‌های لازم نصب و به نحو مقتضی به مسافران اطلاع‌رسانی شود.

نوروزی اذعان داشت: دهیاران موظف هستند برای ایجاد کمپ استقبال از مسافران در ورودی روستاها با راه و شهرسازی استان و پلیس راه، هماهنگی لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت پاسداشت جایگاه شهدا، ایثارگران و تکریم اسطوره‌های مقاومت و پایداری و اعتمادسازی هر چه بیشتر در روستاها اضافه کرد: دهیار و اعضای شورای اسلامی در ایام نوروز بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، معتمدان و سالخوردگان، بیماران و درگذشتگان سال گذشته در روستاها را در دستور کاری خود  قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان تصریح کرد:‌ با توجه به تعطیلی مدارس و فراغت دانش‌آموزان و جوانان در روزهای نوروز، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نیز به دهیاران توصیه شده است.

نوروزی با تاکید بر نظارت بر حسن اجرای شیوه‌نامه ستادهای نوروزی کمیته گردشگری روستایی استان اذعان داشت: گروه نظارتی دفتر امور روستایی به شکل مستمر در طول ایام تعطیلات نوروزی از روستاهای سطح استان بازدید و به بررسی عملکرد دهیار و ستادهای نوروزی روستا خواهند پرداخت.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و نزدیک به نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

 انتهای پیام/83002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول