اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 28

منتظری: برنامه‌های فرهنگی نوروز نیاز به حمایت‌های مالی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه نوروز برای اثرگذاری در جامعه نوروز نیاز به حمایت مالی دارند.

منتظری: برنامه‌های فرهنگی نوروز نیاز به حمایت‌های مالی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در حاشیه دهمین کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برای جلوگیری از برخی مشکلات، منابع مالی این برنامه‌ها تامین شوند. 

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اداره‌های متولی بخش فرهنگ و هنر استان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای مسافران نوروزی برگزار می‌کند.

برنامه‌های هنری ویژه در کردکوی و بندرگز برگزار می‌شوند

عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان اظهار داشت: در تعطیلات نوروز ایستگاه هنری در کردکوی، مسابقه عکاسی با موضوع جاذبه‌های گردشگری در بندرگز و موسیقی محلی و آیینی توسط گروه‌های ترکمن و کتول برگزار می‌شوند.

منتظری با بیان اینکه نمایش طنز در اماکن تفریحی شهرستان‌ها و سفره‌های هفت سین در مناطق گردشگری گلستان برگزار می‌شوند، اضافه کرد: برپایی آلاچیق ترکمن و پخت غذاهای سنتی و برپایی کارگاه زنده صنایع دستی در تعطیلات نوروز برای علاقمندان برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: به منظور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث ناگوار جملات و شعارهای لازم روی چادرهای راهنمایی مسافران درج و هر یک از چادرها به نام شهدای امدادگر و هسته‌ای نام‌گذاری می‌شوند.

تدابیر لازم برای راهنمایی مسافران نوروزی اندیشیده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برای راهنمایی مسافران نوروزی کتابچه‌های آموزشی، فرهنگی و اطلاعات مناطق گردشگری استان بین آنها توزیع و برای سرگرمی کودکان نیز خ تلفن قصه‌گویی «مهرگویان» راه‌اندازی می‌شود.

منتظری برپایی ایستگاه‌های خیمه نماز جنب ایستگاه‌های راهنمایی مسافران، پخش اذان، برپایی نماز جماعت با حضور روحانی، پاسخگویی به سئوالات شرعی مسافران و تجهیز خیمه‌های نماز به مهر، سجاده و قرآن را بخش دیگری از برنامه‌های کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان برشمرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه پیامکی برای سرگرمی مسافران و ارائه اطلاعات امدادی و فرهنگی از طریق بلوتوث به مسافران در دستور کار نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان گلستان در روزهای نوروز هستند.   

ایستگاه‌‌های صلواتی نیز در دستور کار ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی قرار دارند

عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان گفت: در این روزها ایستگاه های صلواتی برای توزیع آبجوش و چای برپا و مسابقات دل نوشته‌ها نیز برگزار می‌شوند.

منتظری با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم در خصوص اسکان اضطراری مسافران نوروزی اندیشیده شده است، افزود: چادرهای «دوستدار کودک» و نمایشگاه‌های هنری، امدادی و دستاوردهای جمعیت هلال احمر توسط ادارات مربوطه در تعطیلات نوروز ایجاد می‌شوند.

انتهای پیام/83003/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول