اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس:

سیاست بر سلامت سایه افکنده است / پرستاران فرشتگان رحمت برای بیماران هستند

خبرگزاری فارس: نماینده بیجار در مجلس گفت: سیاست بر تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه سلامت سایه افکنده و تا زمانی این مقوله ادامه داشته باشد پیشرفتی عاید جامعه نخواهد شد.

سیاست بر سلامت سایه افکنده است / پرستاران فرشتگان رحمت برای بیماران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان در مراسمی که به مناسبت روز پرستار و ولادت با سعادت حضرت زینب (س) با حضور جمعی از پرستاران و پزشکان و کادر بهداشت و درمان این شهرستان در سالن همایش مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد ضمن تبریک این روز بزرگ اظهار داشت: پرستاران فرشتگان رحمت برای بیماران هستند که با وجود کمبود امکانات و در سخت ترین شرایط از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند.

وی افزود: پرستاران باید قدر خود را بدانند و از لحظاتی که در کنار بیماران هستند استفاده معنوی نموده و با رویی گشاده و مهربانی از راهنمایی و توجیح دریغ نکنند.

بیاتیان با بیان اینکه توجیح مردم در عرصه بهداشت و درمان از اوجب واجبات است گفت: در مقوله اطلاع رسانی و روابط عمومی بسیار ضعیف هستیم که امید است مسئولین با در نظر گرفتن این مقوله رضایت مردم را از کادر بهداشت و درمان برآورده کنند.

وی به اولویت قراردادن مقوله سلامت در اختصاص بودجه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث سلامت به حمد خداوند در تمام دنیا به عنوان نمونه از ایران یاد می‌شود اما علی‌رغم این درخشش جهانی متأسفانه در بحث اختصاص بودجه در بحث درمان و کادر درمانی کمبودهایی وجود دارد.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد و بابارشانی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که متأسفانه سیاست بر تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه سلامت سایه افکنده و تا زمانی این مقوله ادامه داشته باشد پیشرفتی عاید ما نخواهد شد.

وی از راکد و عقیم ماندن بحث پزشک خانواده انتقاد کرد و ادامه داد: تا نگاه گروهی و جنایی در این حیطه باشد وضع همین خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و تمامی شیطنت‌های دشمنان، در بخش سلامت پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که این نشان از حمت و تلاش بالای کادر سلامت و درمان ایران است که می‌توانند در شرایط سخت نیز نه تنها دست از تلاش برندارند بلکه به موفقیت‌های عدیده‌ای نیز برسند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار نیز در ادامه گفت: در شرایط فعلی 600 نفر پرسنل در کادرهای اجرایی بهداشت و درمان شهرستان بیجار مشغول به کار هستند.

نبی مهدویان با بیان گزارشی از عملکرد کادر پزشکی شهرستان خاطرنشان کرد: همه خدمات از قبیل بهداشت‌های محیطی، خانواده و مشاوره‌های رفتاری و ... به صورت رایگان و در بحث ویزیت و دارو با توجه به تعرفه‌های دولتی به خوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است به گونه‌ای که در سال جاری 85 هزار نفر به واحدهای تابعه بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش درمان کادر تخصصی پرستاران و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی 95 هزار نفر مراجعه کرده‌اند که 80 هزار نفر بستری شده و مابقی به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار اذعان کرد: شهرستان بیجار از نظر کادر پزشکی و ارائه خدمات شبکه بهداشت و درمان بالاتر از میانگین استانی قرار دارد اما متأسفانه از نظر درآمد پایین‌تر از شاخص استانی هستیم.

وی اعلام کرد: بر اساس شرایط جمعیتی و سطح خدمات در ارتباط شاخص‌های کشوری، در اکثر شاخص‌ها از میانگین کشوری هم بالاتر هستیم.  

مهدویان به چالش‌های نظام سلامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: تنوع نظام بیمه‌ایی و ناکارآمدی آن، نبود اعتبارات کافی این حوزه و کمبود پرسنل از عوامل مشکل‌زا در این حیطه است که ما در تحقق اهداف در نظام سلامت با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی به برآیند اعتبارات و  ناکارآمدی توزیع اعتبارات در نظام بودجه‌ای در این حیطه اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات نظام سلامت از نظر بودجه‌ای در اولویت هفتم است و بالاتر از آن نیامده و چالشی که نظام سلامت بیشتر با آن روبه رو است دو بخشه بودن آن بخش خصوصی و دولتی است.

در پایان از پرستاران و پزشکان و کادر اجرایی درمان بیجار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/79015/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول