اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

90 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی گچساران واگذار شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 90 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی گچساران واگذار شده است.

90 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های کشاورزی گچساران واگذار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیدمرتضی سجادپور امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: امروزه کشاورزی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین صنایع تولیدی و بسترساز توسعه و پیشرفت در جهان بوده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.

گچساران یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است

وی افزود: با توجه به شرایط مستعد و چهار فصل بودن کهگیلویه و بویراحمد توسعه بخش کشاورزی در این استان به ویژه گچساران بعد از انقلاب اسلامی ایران مورد توجه جدی مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

سجادپور با اشاره به وضعیت کشاورزی در گچساران یادآور شد: با توجه به اذعان کارشناسان و وجود منابع و اراضی مستعد کشاورزی از جمله دشت لیشتر و امامزاده جعفر(ع) در گچساران، این شهرستان یکی از مستعدترین و مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است که این امر توجه بیشتر مسئولان در بخش کشاورزی این شهرستان را می‌طلبد.

276 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی ارائه شده است

سجادپور با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی گچساران گفت: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 276 طرح کشاورزی از طریق جهاد کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است که از این تعداد 121 مورد با پرداخت اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال جذب شده است.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران ادامه داد: افزون بر 60 طرح از تعداد طرح‌های ارائه شده فاقد صلاحیت شناخته شده و 95 طرح نیز نیز به علت مشکلات وثیقه‌ای راکد مانده است که در راستای برطرف کردن مشکلات وثیقه‌ای این طرح‌ها پیگیری‌های لازم در دست اقدام است.

جهاد کشاورزی نسبت به  پیگیری طرح‌های استردادی بانک کشاورزی اقدام کند

سجادپور ابراز داشت: جهاد کشاورزی نسبت به تعیین تکلیف تعداد 60 طرح استردادی کشاورزی از سوی بانک کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورد و در راستای پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها تلاش کرده و رایزنی‌های لازم را به عمل آورد.

وی عنوان داشت: جهاد کشاورزی باید در راستای برطرف کردن مشکلات 95 طرح کشاورزی که به علت مشکلات وثیقه‌ای راکد مانده است نیز تلاش‌های لازم را به عمل آورد و در این زمینه کارشناسی و مشاوره‌های لازم را برای آگاه‌سازی صاحبان طرح و فعال شدن این طرح‌ها انجام دهد.

سجادپور بیان داشت: بر اساس پیشنهاد اعضای کارگروه توسعه کشاورزی، فروردین 92 اعضای کارگروه بازدیدی از محل طرح انتقال آب از رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) گچساران خواهند داشت.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار گچساران در ادامه عنوان داشت: رئیس منابع طبیعی گچساران در سخنان خود از شناسایی حدود یک‌هزار و 100 هکتار اراضی قابل توسعه خبر داد که در راستای واگذاری و تبدیل به آن به مناطق کشاورزی تأکید می‌شود.

انتهای پیام/82014/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول